Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Azja, Australia i Ocenia – ujęcie interdyscyplinarne"
Online (Microsoft Teams), Online (Microsoft Teams)
Szanowni Państwo,
Center for European Studies i Center for American Studies zapraszają Państwa do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Azja, Australia i Oceania – ujęcie interdyscyplinarne".
➡️ KIEDY?
Konferencja odbędzie się w sobotę 21 czerwca 2025 między 9.00 a 15.00 w formie online na platformie Microsoft Teams. Dokładna długość konferencji zależy od liczby prelegentów.
Długość konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia Konferencji także na niedzielę 22 czerwca 2025.
➡️ CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?
Głównym założeniem konferencji jest szeroka dyskusja na temat różnorodnych aspektów związanych z Azją, Australią i Oceanią. Podczas konferencji poruszone zostaną zagadnienia dotyczące historii, polityki, prawa, kultury, społeczeństwa, gospodarki, języków, środowiska naturalnego oraz stosunków międzynarodowych w tych regionach. Analizie zostaną poddane również wyzwania społeczne, kulturowe i ekologiczne, które kształtują współczesne oblicze tych obszarów.
Tytuł “Azja, Australia i Oceania" należy rozumieć szeroko. Oprócz zagadnień stricte geograficznych, konferencja obejmie również tematy związane z tożsamością kulturową, migracjami, prawami człowieka, a także wpływem globalnych procesów na rozwój społeczno-gospodarczy tych regionów.
Proponowane (przykładowe obszary tematyczne):
• historia i ewolucja polityczna Azji, Australii i Oceanii
• współczesne wyzwania bezpieczeństwa
• wpływ Indii na rejon Azji i Oceanii
• kultura i sztuka regionów Azji, Australii i Oceanii
• wpływ Chin na los Tajwanu
• prawa człowieka i wyzwania społeczne w Azji, Australii i Oceanii
• stosunki międzynarodowe i bezpieczeństwo regionalne
• migracje i diaspora w kontekście Azji, Australii i Oceanii
• rozwój gospodarczy i innowacje w regionie
• zagadnienia związane z religią i duchowością
Powyższe obszary tematyczne są jedynie przykładowe – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Wystąpienia mogą mieć także charakter interdyscyplinarny, łączący różne dziedziny nauki.
Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.
➡️ DLA KOGO?
• Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
• Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.
➡️ KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI
• prof. US dr hab. Beata Sadowska (Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński) – Przewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. UJK dr hab. Nina Stępnicka (Wydział Prawa i Nauk Społecznych, Uniwersytet im. Jana Kochanowskiego w Kielcach) – Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. WSG dr hab. Killion Munyama (Wyższa Szkoła Gospodarki) – Członek Komitetu Naukowego.
• dr Iryna Sitak (Narodowy Techniczny Uniwersytet Politechnika Charkowska) – Członek Komitetu Naukowego.
• adw. dr Valery Loumber (Gavrilov & Brooks Law Firm, Sacramento/Los Angeles) – Członek Komitetu Naukowego.
• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American & European Studies) – Członek Komitetu Naukowego.
➡️ UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - INFORMACJE
➤ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:
1️⃣ Zamieść abstrakt (200-300 słów) i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem: https://forms.gle/JHZMpX2AFycekkZR7
2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 11 czerwca 2025 r. (termin ten nie zostanie przedłużony).
->Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.
->Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 12 czerwca 2025 r.
3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 14 czerwca 2025 r.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
Kroki niezbędne do rejestracji na konferencję przez uczestnika biernego:
1️⃣Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem: https://forms.gle/sirmPKXGHQjCojd2A
2️⃣Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 14 czerwca 2025 r.
Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).
3️⃣ Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 16 czerwca 2025 (uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”. Harmonogram z listą prelegentów i tytułami ich wystąpień zostanie udostępniony mailowo).
➡️OPŁATY ZA UCZESTNICTWO
➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:
• 159 zł – certyfikat elektroniczny dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest równoważny certyfikatowi papierowemu).
• 189 zł – certyfikat cyfrowy + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
• 79 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego w wersji elektronicznej na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.
Jak zatytułować przelew?
Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:
„
*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.
W przypadku współwystąpienia dwójki lub większej liczby prelegentów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z prelegentów osobno.
➡️ PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.
➡️FAQ
• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).
• Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uczelnię (instytucję/firmę) sugerujemy opłacenie udziału w konferencji z osobistych środków i uzyskanie następnie od uczelni (instytucji/firmy) zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury.
• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z przyznaniem prawa wstępu na konferencję).
• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.
• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).
• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia solo lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień).
• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski).
• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies.
• Godzinę wystąpienia w ramach kongresu określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).
• Regulamin konferencji: www.cfasofficial.com/pl/regulamin.
➡️PYTANIA?
W razie pytań prosimy o wiadomość mailową do Koordynatora Konferencji, Pana Anatolia Tymchenko na adres e-mail: tymchenko@cfasofficial.com
Chętnie pomożemy.
Do zobaczenia na konferencji!
__________
CENTER FOR AMERICAN STUDIES - O NAS
Center for American Studies jest towarzystwem naukowym (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247), które realizuje swoją misję naukowo-badawczą i dydaktyczną w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i zatwierdzony przez Krajowy Rejestr Sądowy statut.
Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Center for American Studies prowadzi działalność edukacyjną, naukowo-badawczą i wydawniczą organizując konferencje, seminaria, szkolenia i publikacje skierowane do młodych i doświadczonych naukowców.