Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Religia, wiara, obrządek, obyczaj: Między sacrum a profanum"


-

Ms Teams

Szanowni Państwo, 

Center for American & European Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły) zaprasza Państwa do udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Religia, wiara, obrządek, obyczaj: Między sacrum a profanum".

➡️KIEDY?

Konferencja odbędzie się w piątek 12 września 2025 między 16:30 a 21:00 w formie online na platformie Microsoft Teams.

Długość Konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia Konferencji także na sobotę 13 września 2025.



➡️CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?

Głównym założeniem konferencji jest dyskusja na temat religii, wiary, obrządków i obyczajów w perspektywie jednostek, jak i całych społeczeństw. 

Omówimy także interakcje przedmiotowych zagadnień z kulturą, polityką, prawem, stosunkami międzynarodowymi, gospodarką, psychologią, sztuką i zdrowiem.

Problematykę religii, wiary, obrządków i obyczajów podejmiemy zarówno z perspektywy nauk społecznych i humanistycznych (teologii, filozofii, socjologii, antropologii, historii, psychologii, itd.), jak i kultury oraz sztuki.

Zachęcamy do swobodnego wyboru tematu prezentacji zgodnie z własnymi zainteresowaniami i specjalizacją. Wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący różne dziedziny nauki.

Tematy mogą mieć zarówno współczesne, jak i historyczne znaczenie oraz dotyczyć wszelkich problemów, niezależnie od ich granic geograficznych (Polska, Ukraina, Europa ogólnie lub inne kraje, np. Stany Zjednoczone, Chiny, Brazylia, Tybet, Ekwador, Tunezja, Mongolia). Panele konferencyjne będą organizowane zgodnie z kryteriami chronologicznymi i geograficznymi.

Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.

➡️DLA KOGO?

• Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.

• Do uczestnictwa biernego zapraszamy wszystkich zainteresowanych.



➡️ JĘZYKI KONFERENCJI

Prezentacje mogą być wygłaszane w następujących językach:

– polski

– angielski

Stosownie do wyżej wymienionych języków, ułożone zostaną panele (sesje) w ramach konferencji.



➡️KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI

• prof. UAM dr hab. Maksymilian Stanulewicz (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) – Przewodniczący Komitetu Naukowego.

• prof. UW dr hab. David Jones (professor emeritus, American Studies Center, Uniwersytet Warszawski) – Wiceprzewodniczący Komitetu Naukowego.

• prof. UJK dr hab. Joanna Grzela (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) – II Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego.

• dr Michał Prusinowski (Uniwersytet Szczeciński) – Członek Komitetu Naukowego.

• adw. dr Valery Loumber (kancelaria Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles) – Członek Komitetu Naukowego.

• dr Wojciech Walczak (Uniwersytet w Białymstoku) – Członek Komitetu Naukowego.

• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American & European Studies) – Sekretarz Komitetu Naukowego.



➡️UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - INFORMACJE

➤ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)

Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:

1️⃣ Prześlij abstrakt wystąpienia (200-300 słów) i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem: https://forms.gle/q4fg3nTvNeZV8MPV9 

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 2 września 2025 r. (termin ten nie zostanie przedłużony).

Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.

Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 3 września 2025 r.

3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 5 września 2025.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)

Kroki niezbędne do rejestracji na konferencję przez uczestnika biernego:

1️⃣ Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem: https://forms.gle/SnZD6ef3HF82s7Mj7 

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 6 września 2025 r.

Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).

3️⃣ Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 8 września 2025.

Uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”. Harmonogram wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień zostanie udostępniony mailowo.



➡️OPŁATY ZA UCZESTNICTWO

➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:

• 219 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest powszechnie akceptowanym odpowiednikiem certyfikatu papierowego).

• 249 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE) – 2 opcje:

• 119 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu elektronicznego PDF opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.

• 149 zł – uczestnictwo bierne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.

Jak zatytułować przelew?

Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:

– opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) –

Międzynarodowa Konferencja Naukowa RELIGIA”

*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.

W przypadku współ wystąpienia dwójki lub więcej autorów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z współautorów osobno.



➡️PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA

Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w kongresie nie obejmuje opłaty publikacyjnej.

➡️FAQ

• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione). 

• Jeśli Państwa udział pokrywa uczelnia (lub inna instytucja/firma), sugerujemy samodzielne pokrycie udziału w konferencji i uzyskanie zwrotu od uczelni (instytucji/firmy) na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury (w razie wątpliwości prosimy o kontakt z Koordynatorem/ką konferencji).

• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z uzyskaniem prawa wstępu na konferencję).

• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.

• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).

• Czas wystąpienia wynosi 15-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia solo lub w duecie/tercecie oraz ogólnej liczby wystąpień).

• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski) – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy co w naszej mocy, by dostarczyć certyfikaty szybciej. 

• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy co w naszej mocy, by dostarczyć certyfikaty szybciej. 

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies jako podmiotu prowadzącego głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły wraz z pełną listą członków Rady Naukowej.

• Godzinę wystąpienia w ramach konferencji określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).





➡️PYTANIA?

W razie pytań prosimy o wiadomość mailową do Koordynatora Konferencji, Pani Agnieszki Komincz, na adres: komincz@cfasofficial.com 

Chętnie pomożemy.

Do zobaczenia na konferencji! 



________________________________

CENTER FOR AMERICAN STUDIES - O NAS

Center for American Studies jest towarzystwem naukowym realizującym swoją misję naukowo-badawczą i rozwojową w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i statut. 

Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Center for American Studies jest podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły.

Prowadzimy badania podstawowe rozumiane jako prace empiryczne lub teoretyczne mające przede wszystkim na celu zdobywanie nowej wiedzy o podstawach zjawisk i obserwowalnych faktów bez nastawienia na bezpośrednie zastosowanie komercyjne. Prowadzimy także badania aplikacyjne (stosowane) rozumiane jako prace mające na celu zdobycie nowej wiedzy i nowych umiejętności, nastawione na opracowywanie nowych produktów, procesów lub usług lub wprowadzanie do nich znaczących ulepszeń.