II Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Inwestowanie i biznes"


-

Zoom
Online, online

Szanowni Państwo,

Center for American & European Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły) zaprasza Państwa do udziału w II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Inwestowanie i biznes".


➡️KIEDY?
Konferencja odbędzie się w piątek 27 marca 2026 między 16.30 a 21.00 w formie online na platformie Microsoft Teams.
Długość konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby wystąpień zastrzegamy możliwość przedłużenia konferencji także na sobotę 28 marca 2026.


➡️ CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?
Głównym założeniem konferencji jest dyskusja skupiona wokół zagadnień inwestowania i biznesu.

Dyskusji zostaną poddane tematy związane z najnowszymi strategiami inwestycyjnymi, budowaniem biznesu, zarządzaniem przedsiębiorstwem, a także wpływem czynników ekonomicznych i technologicznych na rozwój firm.

Poruszymy zagadnienia takie jak inwestowanie w nieruchomości, akcje, ETFy, kryptowaluty, metale szlachetne (złoto, srebro, platyna, itd.), surowce, dzieła sztuki, antyki i inne aktywa.

Od strony biznesowej poruszymy zagadnienia związane z zakładaniem i rozwojem spółek, prawem cywilnym, handlowym, bankowym i ubezpieczeniowym oraz rozmaitym formom finansowania, strategiom sprzedażowym i marketingowym oraz zarządzaniem.

Proponowane (przykładowe) obaszary tematyczne:
• innowacyjne podejścia do finansowania startupów
• strategie inwestycyjne na zmiennym rynku
• zrównoważony rozwój w biznesie i inwestycjach
• inwestowanie w akcje, ETFy, kryptowaluty, metale szlachetne i surowce – case studies
• wpływ nowych technologii na zarządzanie przedsiębiorstwem
• nieruchomości jako długoterminowa inwestycja
• fintech i transformacja branży finansowej
• psychologia inwestowania i zachowania inwestorów

Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.

Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.

➡️ DLA KOGO?
• Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, praktyków z branży, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
• Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.


➡️ KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI
• prof. URad dr hab. Nina Stępnicka (Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego) – Przewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. US dr hab. Beata Sadowska (Uniwersytet Szczeciński) – Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego.
• dr adw. Valery Loumber (Kancelaria Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles) – Członek Komitetu Naukowego.
• dr Michał Prusiński (Uniwersytet Szczeciński) – Członek Komitetu Naukowego.
• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American & European Studies) – Sekretarz Komitetu Naukowego.


➡️ UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - INFORMACJE
➤ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)

Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:
1️⃣ Zamieść abstrakt (200-300 słów) i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem: https://forms.gle/XGLmJ9LA3HeSGaaA7

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 17 marca 2026 r. (termin ten nie zostanie przedłużony).

• Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.
• Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 18 marca 2026 r.

3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 20 marca 2026 r.


➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
Kroki niezbędne do rejestracji na konferencję przez uczestnika biernego:
1️⃣Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem: https://forms.gle/PJD32BLmdEUfSLKr6

2️⃣Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 21 marca 2026 r.

Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).

3️⃣ Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 23 marca 2026.
Uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”.

➡️OPŁATY ZA UCZESTNICTWO
➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:
• 179 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest powszechnie akceptowanym odpowiednikiem certyfikatu papierowego).
• 209 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
• 89 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu elektronicznego PDF opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.


Jak zatytułować przelew?
Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*: „ – opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) – Konferencja Naukowa Inwestowanie i biznes"

*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.

W przypadku współwystąpienia dwójki lub więcej autorów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z współautorów osobno.


➡️ PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.


➡️FAQ
• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).
• Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uczelnię (instytucję/firmę) sugerujemy opłacenie udziału w konferencji z osobistych środków i uzyskanie następnie od uczelni (instytucji/firmy) zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury.
• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z przyznaniem prawa wstępu na konferencję).
• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.
• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).
• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia solo lub w duecie/tercecie oraz ogólnej liczby wystąpień).
• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski).
• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies jako podmiotu prowadzącego głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły wraz z pełną listą członków Rady Naukowej.
• Godzinę wystąpienia w ramach kongresu określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).
• Regulamin konferencji: www.cfasofficial.com/pl/regulamin.


➡️PYTANIA?
W razie pytań prosimy o wiadomość mailową do Koordynatora Konferencji, Pana Anatolia Tymchenko na adres e-mail: tymchenko@cfasofficial.com

Chętnie pomożemy.

Do zobaczenia na konferencji!

___________

CENTER FOR AMERICAN STUDIES - O NAS

CENTER FOR AMERICAN STUDIES jest towarzystwem naukowym realizującym swoją misję naukowo-badawczą i rozwojową w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i statut.

Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

CENTER FOR AMERICAN STUDIES jest podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły.

Prowadzimy badania podstawowe rozumiane jako prace empiryczne lub teoretyczne mające przede wszystkim na celu zdobywanie nowej wiedzy o podstawach zjawisk i obserwowalnych faktów bez nastawienia na bezpośrednie zastosowanie komercyjne. Prowadzimy także badania aplikacyjne (stosowane) rozumiane jako prace mające na celu zdobycie nowej wiedzy i nowych umiejętności, nastawione na opracowywanie nowych produktów, procesów lub usług lub wprowadzanie do nich znaczących ulepszeń.