III Ogólnopolski Kongres Nauk Komunikacji Społecznej i Mediach


-

Online (Microsoft Teams)
Online (Microsoft Teams), Online (Microsoft Teams)

Szanowni Państwo,

Center for European Studies i Center for American Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły) zapraszają Państwa do udziału w III Ogólnopolskim Kongresie Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach.



➡️KIEDY?

Kongres odbędzie się w piątek 8 maja 2026 między 16:30 a 21:00 w formie online na platformie Microsoft Teams.

Długość kongresu zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia kongresu także na sobotę 9 maja 2026.



➡️CZEGO DOTYCZY KONGRES?

Głównym założeniem Kongresu jest dyskusja na temat szeroko pojętych mediów, dziennikarstwa, public relations i komunikacji społecznej.

Kongres stanowi platformę do nieskrępowanej wymiany doświadczeń, poglądów i badań pomiędzy młodymi i doświadczonymi naukowcami i profesjonalistami działającymi (lub chcącymi działać) w branży mediów, dziennikarstwa, PRu i komunikacji.

Przedmiotową problematykę Kongresu podejmiemy zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Uwzględnimy perspektywy współczesne, jak i historyczne. 

Wystąpienia mogą dotyczyć zagadnień z Polski, Europy i reszty świata.

Komitet Naukowy pozostaje także otwarty na wystąpienia przedstawicieli innych dziedzin interesujących się tematyką mediów i komunikacji społecznej.

Proponowane (przykładowe) obszary tematyczne:

✓ Media tradycyjne vs. media cyfrowe

✓ Ewolucja mediów

✓ Media a opinia publiczna

✓ Społeczne aspekty komunikacji online

✓ Rola mediów w procesie politycznym, kampaniach wyborczych i kształtowaniu politycznych narracji

✓ Media a kultura

✓ Analiza psychologicznych aspektów korzystania z mediów

✓ Rola dziennikarstwa w społeczeństwie

✓ Edukacja medialna

✓ Badania nad skutecznością reklamy i komunikacją marketingową

✓ Ewolucja platform społecznościowych

✓ Wyzwania prawne i etyczne w mediach i komunikacji

✓ Etyka komunikacji prywatnej vs. publicznej

Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.

Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.

Prezentacje mogą być oparte na badaniach własnych lub cudzych (przeglądzie osiągnięć i literatury), jak również przyjmować formę case-studies. Akceptowane są także wystąpienia w formie posteru.

Akceptowane języki prezentacji to polski i angielski.



➡️ DLA KOGO?
 • Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
 • Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.
 

➡️ KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI

• prof. UK dr hab. Samanta Kowalska (Uniwersytet Kaliski im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego) – Przewodnicząca Komitetu Naukowego.

• prof. AJP dr hab. Marian Lutostański (Akadamia Jana Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim) – Wiceprzewodniczący Komitetu Naukowego.

• dr Paulina Wiączek (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy) – Członkini Komitetu Naukowego.

• dr Lilya Kurii (Center for American Studies Ukraine, wcześniej: Khmelnytskyi National University) – Członkini Komitetu Naukowego

• dr Valery Loumber (Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles, USA) – Członek Komitetu Naukowego.

• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American & European Studies) – Sekretarz Komitetu Naukowego.



➡️ UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - INFORMACJE

☞ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)

Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:

1️⃣ Zamieść abstrakt (200-300 słów) i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem:

https://forms.gle/3QGhUHN35cR7gFKW8

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 28 kwietnia 2026 r.

???? Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.

????Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 29 kwietnia 2026 r.

3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 1 maja 2026 r.



➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)

Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika biernego:

1️⃣ Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem: 

https://forms.gle/imPoYGHh5vsKNrK59

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 2 maja 2026 r. Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).

3️⃣ Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 4 maja 2026 r. 

Uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”.



➡️ OPŁATY ZA UCZESTNICTWO

➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:

• 179 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest powszechnie akceptowanym odpowiednikiem certyfikatu papierowego).

• 209 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)

• 89 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu elektronicznego PDF opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.



Jak zatytułować przelew?

Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:

– opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) – Kongres Nauk o Mediach”

*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.

W przypadku współwystąpienia dwójki lub większej liczby prelegentów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z prelegentów osobno.



➡️PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.


➡️ FAQ

• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).

• Jeśli Państwa udział pokrywa uczelnia (lub inna instytucja/firma), sugerujemy samodzielne pokrycie udziału w konferencji i uzyskanie zwrotu od uczelni (instytucji/firmy) na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury (w razie wątpliwości prosimy o kontakt z Koordynatorem/ką konferencji).

• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z uzyskaniem prawa wstępu na konferencję).

• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.

• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).

• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia samodzielnie lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień).

• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski).

• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji.

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies jako podmiotu prowadzącego głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły wraz z pełną listą członków Rady Naukowej

• Godzinę wystąpienia w ramach kongresu określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).

➡️PYTANIA?

W razie pytań prosimy o kontakt mailowy z Koordynatorką Konferencji, Panią Kariną Szczepaniak: szczepaniak@cfasofficial.com

Chętnie pomożemy. 

Do zobaczenia online!

CENTER FOR AMERICAN STUDIES – O NAS

Center for American Studies jest towarzystwem naukowym (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247), które realizuje swoją misję naukowo-badawczą i dydaktyczną w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i zatwierdzony przez Krajowy Rejestr Sądowy statut.

Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Center for American Studies prowadzi działalność edukacyjną, naukowo-badawczą i wydawniczą organizując konferencje, seminaria, szkolenia i publikacje skierowane do młodych i doświadczonych naukowców.