III Ogólnopolska Konferencja "Kobiety w nauce, sztuce, biznesie i życiu publicznym"
Online (Microsoft Teams), Online (Microsoft Teams)
Szanowni Państwo,
Center for American & European Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły) wraz z Center for Science & Technology mają przyjemność zaprosić do udziału w III Ogólnopolskiej Konferencji "Kobiety w nauce, sztuce, biznesie i życiu publicznym"!
➡️KIEDY?
Konferencja odbędzie się w piątek 3 lipca 2026 między 16:30 a 21.00 w formie online na platformie Microsoft Teams.
Długość konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia konferencji także na sobotę 4 lipca 2026.
➡️CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?
Celem konferencji jest dyskusja na temat osiągnięć, wyzwań i możliwości, z jakimi kobiety stykają (i stykały) się w różnych sferach życia, takich jak nauka, sztuka, biznes, praca, polityka oraz życie publiczne i życie domowe. Przedmiotową problematykę podejmiemy tak z perspektywy historycznej, jak i współczesnej.
Konferencja stanowi miejsce do dialogu przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych oraz nauk ścisłych, przyrodniczych i inżynieryjno-technicznych.
Proponowane (przykładowe) obszary tematyczne:
→ Różnice płciowe w miejscu pracy
→ Osiągnięcia i innowacje kobiet w dziedzinie badań naukowych
→ Stereotypy płciowe w przeszłości i współczesności
→ Działalność społeczna oraz filantropia kobiet
→ Inicjatywy wspierające edukację dziewcząt
→ Noblistki i wybitne autorytety
→ Motyw kobiety w sztuce i literaturze
→ Aktywizm społeczny
→ Wyraz artystyczny w perspektywie kobiecej
→ Wybitne liderki biznesowe
→ Rola kobiet w rozwoju społecznym
→ Historia emancypacji kobiet
→ Wyzwania i inicjatywy przedsiębiorczyń
→ Równouprawnienie płci w aspekcie prawnym
→ Wpływ cyfryzacji na życie kobiet
→ Partycypacja kobiet w życiu politycznym
→ Największe osiągnięcia artystek
→ Rola kobiet w ochronie środowiska
→ Wyzwania związane z różnicami płciowymi w sektorze IT
→ Feminatywy w języku polskim
→ Znane biolożki, geografki, inżynierki, chemiczki, fizyczki
Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.
Nie cenzurujemy wystąpień z przyczyn politycznych lub światopoglądowych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.
Akceptujemy wystąpienia w języku polskim i angielskim.
Prezentacje mogą być oparte na badaniach własnych lub cudzych (przeglądzie osiągnięć i literatury), jak również przyjmować formę case-studies. Akceptowane są także wystąpienia w formie posteru.
➡️ DLA KOGO?
• Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
• Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.
➡️ KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI
• prof. UK dr hab. Samanta Kowalska (Uniwersytet Kaliski im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego) – Przewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. URad dr hab. Nina Stępnicka (Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego) – Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. US dr hab. Beata Sadowska (Uniwersytet Szczeciński) – Członkini Komitetu Naukowego.
• prof. UJK dr hab. Joanna Grzela (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) – Członkini Komitetu Naukowego.
• dr n. med. Mirosława Dulczewska-Miller (Pediatrics & Dermatology Clinic, Chicago, Illinois, USA) – Członkni Komitetu Naukowego.
• adw. dr Valery Loumber (Dyrektor ds. akademickich; Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles) – Członek Komitetu Naukowego.
• mgr Łukasz Darby Bartosik (Prezes Center for American & European Studies).
➡️ UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - INFORMACJE
☞ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:
1️⃣ Zamieść abstrakt i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem:
https://forms.gle/3VKhnkykmXkzptg49
2️⃣ Rejestracji poprzez ww.formularz dokonaj ⏳ do godz. 23.59 dnia 23 czerwca 2026 r. (termin ten nie zostanie przedłużony)
> Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.
> Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 24 czerwca 2026 r.
3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 26 czerwca 2026 r. (godz. 20.00).
☞ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika biernego:
1️⃣ Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem:
https://forms.gle/hgkNmoeRpNHj1G8LA
2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do godz. 23.59 dnia 27 czerwca 2026 r.
Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).
3️⃣ Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany uczestnikom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 29 czerwca 2026 r.
Słuchacze będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”.
➡️ OPŁATY ZA UCZESTNICTWO
➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:
• 189 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest powszechnie akceptowanym odpowiednikiem certyfikatu papierowego).
• 219 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
• 99 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu elektronicznego PDF opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.
Jak zatytułować przelew?
Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:
„
*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.
W przypadku współwystępowania dwójki lub więcej autorów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z współautorów osobno.
➡️PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.
➡️ FAQ
• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).
• Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uniwersytet (instytucję/firmę) sugerujemy opłacenie faktury z osobistych środków i uzyskanie następnie od uniwersytetu (instytucji/firmy) we własnym zakresie zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uniwersytet (instytucję/firmę) faktury.
• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z przyznaniem prawa wstępu na konferencję).
• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.
• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).
• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia samotnie lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień).
• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski) – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne zrobimy wszystko co w naszej mocy, by dostarczyć je szybciej.
• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne zrobimy wszystko co w naszej mocy, by dostarczyć je szybciej.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies jako podmiotu prowadzącego głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły wraz z pełną listą członków Rady Naukowej.
• Godzinę wystąpienia w ramach konferencji określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).
➡️PYTANIA?
W razie pytań prosimy o kontakt mailowy z Koordynatorką Konferencji, Panią Kariną Szczepaniak: szczepaniak@cfasofficial.com
Chętnie pomożemy.
Do zobaczenia online!
___________________
Center for American Studies - O NAS
Center for American Studies jest towarzystwem naukowym (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247), które realizuje swoją misję naukowo-badawczą i dydaktyczną w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i zatwierdzony przez Krajowy Rejestr Sądowy statut.Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Center for American Studies prowadzi działalność edukacyjną, naukowo-badawczą i wydawniczą organizując konferencje, seminaria, szkolenia i publikacje skierowane do młodych i doświadczonych naukowców.