IV Ogólnopolski Kongres Ekologiczny "Zmiany klimatu i ochrona środowiska naturalnego"


-

Online (Microsoft Teams)
Online (Microsoft Teams), Online (Microsoft Teams)

Szanowni Państwo,

Center for American & European Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły) zapraszają Państwa do udziału w IV Ogólnopolskim Kongresie Ekologicznym pt. “Zmiany klimatu i ochrona środowiska naturalnego".



➡️KIEDY?

Kongres odbędzie się w sobotę 21 lutego 2026 między 9.00 a 16.00 w formie online na platformie Microsoft Teams.

Dokładna długość kongresu zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia kongresu także na niedzielę 22 lutego 2026.



➡️CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?

Głównym założeniem kongresu jest dyskusja na temat zmian klimatu i ochrony środowiska naturalnego w Polsce, Europie i na świecie.

Wystąpienia zostaną ułożone w ramach paneli tematycznych z podziałem na dziedziny nauki (nauki przyrodnicze, nauki ścisłe i inżynieryjno-techniczne, nauki społeczne i humanistyczne).

Proponowane (przykładowe) obszary tematyczne:

• Aktualne trendy zmian klimatu i ich wpływ na Polskę i Europę

• Skutki zmian klimatu dla różnych sektorów gospodarki – wyzwania i możliwości

• Odnawialne źródła energii jako kluczowy element walki ze zmianami klimatu

• Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja – jak zmniejszyć nasz ekologiczny ślad?

• Bioróżnorodność w Polsce - stan obecny i działania na rzecz jej ochrony

• Rolnictwo a zmiany klimatu - zrównoważone praktyki dla zabezpieczenia przyszłych pokoleń

• Wpływ urbanizacji na środowisko naturalne i sposoby zrównoważonego rozwoju miast

• Ekologiczne innowacje w przemyśle - szanse i wyzwania

• Zmiana myślenia – edukacja ekologiczna jako klucz do zachowania środowiska

• Polityka i prawo wobec zmian klimatu – perspektywa międzynarodowa i krajowa

Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.

Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.

Prezentacje mogą być oparte na badaniach własnych lub cudzych (przeglądzie osiągnięć i literatury), jak również przyjmować formę case-studies. Akceptowane są także wystąpienia w formie posteru. Akceptowane języki wystąpień to polski i angielski.



➡️ DLA KOGO?
 • Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
 • Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.
 


➡️ KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI

• prof. dr hab. inż. Wojciech Wieleba (Politechnika Wrocławska) 

• dr hab. inż. Waldemar Dołęga (Politechnika Wrocławska) 

• prof. UJK dr hab. Nina Stępnicka (Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego)

• prof. US dr hab. Beata Sadowska (Uniwersytet Szczeciński)

• dr Iryna Sitak (National Technical University in Kharkiv)

• dr Michał Prusinowski (Uniwersytet Szczeciński)

• dr inż. Tomasz Czapka (Politechnika Wrocławska) 

• dr Valery Loumber (Dyrektor ds. akademickich Center for Science & Technology) 

• mgr Łukasz Darby Bartosik (Prezes Center for Science & Technology i Center for American & European Studies) 



➡️ UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - INFORMACJE

➤ UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)

Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na kongres przez uczestnika czynnego:

1️⃣ Zamieść abstrakt (200-300 słów) oraz wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod 

https://forms.gle/mBoxAboH1kV3gdFa9

2️⃣ Rejestracji poprzez ww. formularz dokonaj do ⏳ godz. 23.59 dnia 10 lutego 2026 r.

> Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.

> Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 12 lutego 2026 r.

3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 14 lutego 2026 r.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)

Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika biernego:

1️⃣ Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem:

https://forms.gle/AovXYrBrR3YG2PXV9

2️⃣ Zarejestruj się poprzez ww. formularz do godz. 23.59 dnia 14 lutego 2026 r. Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie – niemożliwością otrzymania certyfikatu).

3️⃣ Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany słuchaczom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 17 lutego 2026 r. 

Uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”.



➡️ UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - OPŁATY

➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:

• 179 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest powszechnie akceptowanym odpowiednikiem certyfikatu papierowego).

• 209 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.

➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)

• 89 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu elektronicznego PDF opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.



Jak zatytułować przelew?

Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:

„Imię i nazwisko – opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) – Kongres Naukowy KLIMAT".

*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.

W przypadku współwystąpienia dwójki lub większej liczby prelegentów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z prelegentów osobno.



➡️PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.


➡️ FAQ

• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).

• Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uczelnię (lub inną instytucję/firmę) sugerujemy opłacenie udziału w konferencji z osobistych środków i uzyskanie następnie od uczelni (instytucji/firmy) zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury.

• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z przyznaniem prawa wstępu na konferencję).

• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji

• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów)

• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia samotnie lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień)

• Certyfikaty papierowe wysyłane są pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski) – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy wszystko co w naszej mocy by dostarczyć je jednak szybciej.

• Certyfikaty cyfrowe wysyłane są *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy wszystko co w naszej mocy, by dostarczyć je jednak szybciej.

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.

• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies jako podmiotu prowadzącego głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły wraz z pełną listą członków Rady Naukowej.

• Godzinę wystąpienia w ramach konferencji określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).

• Regulamin konferencji: www.cfasofficial.com/pl/regulamin.



➡️PYTANIA?

W razie pytań prosimy o kontakt mailowy z Koordynatorką Konferencji, Panią Kariną Szczepaniak: szczepaniak@cfasofficial.com

Chętnie pomożemy. 

Do zobaczenia online!

___________________

Center for American Studies - O NAS

Center for American Studies jest towarzystwem naukowym (KRS: 0000771445, NIP: 7811990247), które realizuje swoją misję naukowo-badawczą i dydaktyczną w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i zatwierdzony przez Krajowy Rejestr Sądowy statut.Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Center for American Studies prowadzi działalność edukacyjną, naukowo-badawczą i wydawniczą organizując konferencje, seminaria, szkolenia i publikacje skierowane do młodych i doświadczonych naukowców.