VI Ogólnopolska Konferencja "Podatki i finanse w Polsce, Europie i na świecie. Aspekty prawne, polityczne, ekonomiczne i społeczne"
Szanowni Państwo,
Center for European Studies i Center for American Studies (będące podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły) zapraszają Państwa do udziału w VI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Podatki i finanse w Polsce, Europie i na świecie. Aspekty prawne, polityczne, ekonomiczne i społeczne".
➡️ KIEDY?
Konferencja odbędzie się w sobotę 29 sierpnia 2026 roku między 9.00 a 16.00 w formie online na platformie Microsoft Teams.
Długość konferencji zależy od liczby prelegentów. W razie wysokiej liczby zgłoszeń zastrzegamy możliwość przedłużenia konferencji także na niedzielę 30 sierpnia 2026.
➡️ CZEGO DOTYCZY KONFERENCJA?
Głównym założeniem konferencji jest dyskusja na temat szeroko pojętych podatków i finansów w Polsce, Europie i na świecie z uwzględnieniem ich aspektów prawnych, ekonomicznych, społecznych i politycznych.
Organizatorzy konferencji pragną poddać pod dyskusję problematykę podatków i finansów z perspektywy tak historycznych, jak i współczesnych wymiarów ich funkcjonowania w Polsce, Europie i na świecie.
Proponowane (przykładowe) obszary tematyczne:
• Europejskie i światowe systemy podatkowe
• Wyzwania prawa podatkowego i możliwe kierunki zmian
• Raje podatkowe w Europie i na świecie
• Polityka podatkowe UE w dobie post-COVID-19
• Problematyka polskiego, europejskiego i światowego prawa finansowego
• Historia finansów – case studies
• Finanse publiczne wobec wyzwań XXI wieku
• Prawa i obowiązki konsumentów na rynku finansowym
• Problematyka poszczególnych podatków (np. PIT, CIT, VAT, akcyza)
• Rynki kapitałowe w Europie i na świecie/
• Analizy rynków surowców (commodities)
• Podatki a regulacje spółek oraz struktur holdingowych
• Inwestycje w akcje, obligacje, ETFy, kryptowaluty, kontrakty CFD i inne aktywa oraz instrumenty spekulacyjna
• i wiele innych!
Powyżej wskazane obszary tematyczne mają charakter jedynie przykładowy – gorąco zachęcamy do wykraczania poza ich ramy. Ponadto wystąpienia mogą mieć charakter interdyscyplinarny, łączący rozmaite dziedziny nauki.
Akceptowane są wystąpienia w języku polskim i angielskim. Akceptujemy wystąpienia w formie referatów, prezentacji, posterów i case studies.
Wierzymy w wolność akademickiej dyskusji i nie cenzurujemy wystąpień ze względów światopoglądowych lub politycznych. Oryginalne i nietuzinkowe wystąpienia zawsze znajdą uznanie ze strony Komitetu Naukowego.
➡️ DLA KOGO?
• Do czynnego udziału w konferencji serdecznie zapraszamy studentów i doktorantów, doświadczonych badaczy, pratyków z branży, a także wszystkie inne zainteresowane tematyką konferencji osoby.
• Uczestnictwo bierne nie wymaga posiadania żadnych naukowych kwalifikacji.
➡️ KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI
• prof. US dr hab. Beata Sadowska (Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński) – Przewodnicząca Komitetu Naukowego.
• prof. URad dr hab. Nina Stępnicka (Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego) – Wiceprzewodnicząca Komitetu Naukowego.
• adw. dr Valery Loumber (kancelaria Gavrilov & Brooks, Sacramento/Los Angeles) – Członek Komitetu Naukowego.
• dr Julia Szwiec (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie; Mediator w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego i Sądzie Okręgowym w Warszawie) – Członek Komitetu Naukowego.
• Łukasz Darby Bartosik, LL.M. (Prezes Center for American & European Studies) – Sekretarz Komitetu Naukowego.
➡️ UCZESTNICTWO CZYNNE I BIERNE - INFORMACJE
➤UCZESTNICTWO CZYNNE (PRELEGENCI)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika czynnego:
1️⃣ Zamieść abstrakt (200-300 słów) i wypełnij formularz uczestnictwa czynnego pod adresem: https://forms.gle/pqnTjwbJjypaMBt6A
2️⃣ Zarejestruj się poprzez ww. formularz do godz. 23.59 dnia 19 sierpnia 2026 r. (termin ten nie zostanie przedłużony).
➡ Zastrzegamy sobie prawo do selekcji abstraktów.
➡ Wyniki naboru abstraktów podane zostaną do dnia 20 sierpnia 2026 r.
3️⃣ Wnieś opłatę konferencyjną na numer rachunku bankowego, który zostanie podany zakwalifikowanym prelegentom w wiadomości mailowej – opłatę wnieść należy najpóźniej do dnia 22 sierpnia 2026 r.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
Kroki niezbędne do dokonania zgłoszenia na konferencję przez uczestnika biernego:
1️⃣ Wypełnij formularz uczestnictwa biernego znajdujący się pod adresem: https://forms.gle/p9y1fbgCZd1JCvt2A
2️⃣ Zarejestruj się poprzez ww. formularz do godz. 23.59 dnia 22 sierpnia 2026 r.
Niewypełnienie formularza będzie skutkowało niemożliwością uczestniczenia w konferencji (a co za tym idzie: niemożliwością otrzymania certyfikatu).
3️⃣ Wnieś opłatę za uczestnictwo bierne na numer rachunku bankowego, który zostanie podany słuchaczom w wiadomości mailowej. Opłatę należy wnieść najpóźniej do dnia 25 sierpnia 2026 r.
Uczestnicy bierni będą mieli możliwość zapoznania się z harmonogramem konferencji wraz z pełną listą prelegentów i tytułami ich wystąpień przed dokonaniem opłaty – nie oczekujemy opłaty “w ciemno”.
➡️ OPŁATY ZA UCZESTNICTWO
➤ UCZESTNICY CZYNNI (PRELEGENCI) – 2 opcje:
• 189 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF dostarczany drogą mailową (certyfikat elektroniczny opatrzony podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego jest powszechnie akceptowanym odpowiednikiem certyfikatu papierowego).
• 219 zł – uczestnictwo czynne + certyfikat elektroniczny PDF + certyfikat papierowy dostarczany pocztą tradycyjną.
➤ UCZESTNICTWO BIERNE (SŁUCHACZE)
• 99 zł – uczestnictwo bierne + wysyłka certyfikatu elektronicznego PDF opatrzonego podpisami cyfrowymi członków Komitetu Naukowego na wskazany przez uczestnika biernego adres mailowy.
Jak zatytułować przelew?
Tytuł przelewu powinien zostać sformułowany według następującego wzoru*:
„Imię i nazwisko – opłata za uczestnictwo czynne/bierne (wybrać właściwe) – Konferencja Naukowa Podatki i finanse"
*Niespełnienie tego warunku może spowodować opóźnienia w zaksięgowaniu opłaty, a w konsekwencji nawet wykluczyć Państwa udział w konferencji.
W przypadku współwystąpienia dwójki lub większej liczby prelegentów prosimy o samodzielne wniesienie opłaty przez każdego z prelegentów osobno.
➡️PUBLIKACJA POKONFERENCYJNA
Organizatorzy przewidują możliwość wydania publikacji jednak będzie to zależne od liczby autorów chętnych do opublikowania tekstu w monografii naukowej. Cena za udział w konferencji nie obejmuje opłaty publikacyjnej.
➡️ FAQ
• Istnieje możliwość otrzymania faktury VAT – prosimy zgłosić stosowną prośbę w formularzu rejestracji (późniejsze zgłoszenie może nie zostać uwzględnione).
• Jeśli Państwa udział w konferencji ma zostać sfinansowany przez uczelnię (instytucję/firmę) sugerujemy opłacenie udziału w konferencji z osobistych środków i uzyskanie następnie od uczelni (instytucji/firmy) zwrotu na podstawie wystawionej przez nas na uczelnię (instytucję/firmę) faktury.
• Opłata wniesiona nie podlega zwrotowi (jest bowiem równoznaczna z przyznaniem prawa wstępu na konferencję).
• Link do transmisji (pokoju konferencyjnego) zostanie udostępniony zarejestrowanym uczestnikom w ciągu 24 godzin przed rozpoczęciem konferencji.
• Możliwe jest wygłoszenie wystąpienia przez dwójkę lub więcej uczestników (opłatę należy pomnożyć przez liczbę prelegentów).
• Czas wystąpienia wynosi 10-15 min (w zależności od faktu wygłaszania wystąpienia solo lub w duecie oraz ogólnej liczby wystąpień).
• Certyfikaty papierowe zostaną wysłane pocztą tradycyjną w przeciągu dwóch miesięcy od zakończenia konferencji (dotyczy to certyfikatów wysyłanych na terytorium Polski) – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy co w naszej mocy, by dostarczyć je szybciej.
• Certyfikaty cyfrowe zostaną wysłane *wszystkim* uczestnikom w ciągu tygodnia od zakończenia konferencji – ze względu na zbliżające się terminy stypendialne, zrobimy co w naszej mocy, by dostarczyć je jeszcze szybciej.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o składzie Komitetu Naukowego konferencji.
• Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o statusie towarzystwa naukowego Center for American Studies jakopodmiotu prowadzącegogłównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły wraz z pełną listą członków Rady Naukowej.
• Godzinę wystąpienia w ramach kongresu określa Organizator (nie ma możliwości zmiany godziny wystąpienia ustalonej w harmonogramie konferencji).
• Regulamin konferencji: www.cfasofficial.com/pl/regulamin.
➡️ PYTANIA?
W razie pytań prosimy o kontakt z Koordynatorką Konferencji, Panią Yaną Sergej, pod adresem sergej@cfasofficial.com
Chętnie pomożemy.
Do zobaczenia na konferencji!
________________________________
CENTER FOR AMERICAN STUDIES - O NAS
CENTER FOR AMERICAN STUDIES jest towarzystwem naukowym realizującym swoją misję naukowo-badawczą i rozwojową w oparciu o przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Tekst jednolity Dz. U. 2001 nr 79, poz. 855), ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873), postanowienie sądu o utworzeniu stowarzyszenia i statut.
Organem nadzorującym działalność Center for American Studies jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
CENTER FOR AMERICAN STUDIES jest podmiotem prowadzącym głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły.
Prowadzimy badania podstawowe rozumiane jako prace empiryczne lub teoretyczne mające przede wszystkim na celu zdobywanie nowej wiedzy o podstawach zjawisk i obserwowalnych faktów bez nastawienia na bezpośrednie zastosowanie komercyjne. Prowadzimy także badania aplikacyjne (stosowane) rozumiane jako prace mające na celu zdobycie nowej wiedzy i nowych umiejętności, nastawione na opracowywanie nowych produktów, procesów lub usług lub wprowadzanie do nich znaczących ulepszeń.