Ogólnopolska konferencja naukowa "Praca"
Czy etos pracy – jeden z ważniejszych elementów determinujących jakość i poświęcenie jej wykonywania – jest wciąż respektowany? Czym jest praca dla człowieka współczesnego? Czym była niegdyś? czy można odnaleźć przyjemność w wykonywanej pracy? Czy pracujemy, aby żyć, czy żyjemy, by pracować? Jak postrzega pracę społeczeństwo? Jak zmienia się rynek pracy? Jakie zmiany zaszły w wyniku pandemii Covid-19? A w jaki sposób pokazywana jest praca w tekstach kultury? Tyle jest pytań, na które warto by było naukowo porozmawiać. Dlatego organizatorzy konferencji proponują badawczy namysł m.in. (choć nie tylko) nad:
· praca w kulturze (literatura, film, serial, komiks etc.);
· filozofia;
· etos pracy;
· praca twórcza;
· praca fizyczna;
· zawody wysokiego ryzyka;
· kształcenie;
· koncepcje pracy i współpracy;
· etyka pracy;
· kodeks pracy;
· prawo
· praca dawniej i dziś;
· środowisko pracy;
· bezrobocie, poszukiwanie pracy;
· społeczny i jednostkowy wymiar podejmowanej pracy;
· psychologia;
· media i media społecznościowe;
· praca jako pasja;
· ekonomia;
· praca a rodzina;
· przemiany obyczajowe i ich wpływ na kwestie pracy;
· praca jako przywilej; zawody prestiżowe;
· kariera, ścieżki kariery;
· zawody wymarłe i zawody przyszłości;
· zjawiska patologiczne – dyskryminacje, mobbing, ageizm na rynku pracy;
Oczywiście organizatorzy zapraszają do proponowania własnych interpretacji, do przesyłania abstraktów, których problematyka nie została wymieniona w powyższym zestawieniu.
Ostateczny termin nadsyłania abstraktów na adres: prac.eekonferencja@gmail.com mija 8 stycznia 2024 roku. Na podany adres należy przesłać w jednym pliku:
· abstrakt (max. 600 słów);
· aktualną afiliację, tytuł naukowy oraz profil badawczy
· numer telefonu oraz korespondencyjny email.
Na pokrycie kosztów związanych z organizacją konferencji przewiduje się opłatę konferencyjną w wysokości 200 PLN. Organizatorzy przewidują publikację w formie recenzowanej monografii w serii „Perspektywy Ponowoczesności” lub numerów monograficznych czasopisma (w zależności od liczby artykułów zgłoszonych do recenzji po konferencji).