Pisanie artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach – krok po kroku!


MINIONA -

Zoom

Serdecznie zapraszamy do udziału w pełni synchronicznym weekendowym kursie pt. “Pisanie artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach – krok po kroku!”.Powszechnie wiadomo, że najważniejszą umiejętnością każdego naukowca jest umiejętność skutecznego przekazywania naukowych idei poprzez teksty pisane (np. książki, rozdziały w monografiach, artykuły naukowe).Nasz kurs nauczy Cię, jak opanować sztukę pisania akademickiego, a także wyjaśni najczęstsze błędy i sposoby na ich uniknięcie – wszystko to na konkretnych przykładach!

KIEDY
Kurs odbędzie się w piątek 12 lipca (17:00-20:00) i sobotę 13 lipca (10:00-14:00) 2024 r. online na intuicyjnej platformie Zoom. 

DLACZEGO WARTO
Kurs prowadzony jest przez otwartego i interdyscyplinarnego naukowca.Pani dr Anna Klimaszewska sprawi, że kurs okaże się idealny niezależnie od dyscypliny naukowej, w której się obracasz. 
Ponadto kurs jest synchroniczny – kontakt i możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym pozwolą rozwiać wszystkie pojawiające się na bieżąco wątpliwości.Osiągniesz głębokie zrozumienie naukowego stylu pisania. Od sposobu konstrukcji zdań, poprzez metodologię i techniczne aspekty akademickiego pisania, aż po pisarskie narzędzia i chwyty przydatne każdemu naukowcowi.Innymi słowy, dowiesz się jak pisać przekonująco i pewnie jako naukowiec!
 

WYSOCE PRAKTYCZNY PROGRAM

Dzień I. (Piątek) 17.00-20.00A. Zagadnienia wstępne w pracy nad tekstem
1. Wybór tematu
2. Organizacja pracy
3. Formalne pisanie akademickie a pisanie nieformalne – uważaj na różnice
4. Gdzie poszukiwać źródeł informacji naukowych?
- Wikipedia niemile widziana – ale przydatna! Pytanie: kiedy? 
- Too good to be true? Szukanie źródeł w standardowej przeglądarce (nigdy nie poddawaj się na 1. stronie!), czyli jakie triki oferuje nam Wujek Google?
- Naukowe bazy wiedzy i akademickie portale społecznościowe jako nieocenione źródła źródeł: Google Scholar, ResearchGate, Academia.edu i inne 
- Źródła w przypisach tekstów
5. Założenia metodyczne prowadzonych badań
- konstruowanie problemu badawczego
- określenie hipotezy badawczej
- formułowanie pytań badawczych
- określanie celi badawczych
- wyznaczanie pola badawczego

B. Metody badawcze
1. Rodzaje
2. Jak je dobierać?
3. Ile zastosować?C. Cel badań naukowych

1. Badania perswazyjne (przykłady: artykuły naukowe, rozdziały w monografiach, książki jednoautorskie i wieloautorskie)
- Jak udowodnić swoją tezę i skonstruować przekonujące argumenty?
- Jak udowodnić, że badania innych są błędne?
2.Badania o charakterze eksploracyjnym (przykład: przegląd literatury)
- Jak się samemu wyedukować i poznać dany temat?
- Jak poinformować odbiorców badań i wskazać na luki w literaturze?
- Jak szukać nowych pomysłów i perspektyw (akademickie "kulisy")?
3. Badania prowokacyjne (przykłady: recenzje tekstów naukowych)
- Jak prawidłowo uprawiać krytykę naukową?
- Jak wywołać dyskusję i opanować sztukę retoryki akademickiej?
- Jak konstruować argumenty na poparcie swoich twierdzeń?D. Brzmij jak profesjonalny naukowiec

1. Gramatyka – czyli jak pisać poprawnie?
2. Składnia – czyli jak pisać przejrzyście?
3. Semantyka – czyli jak pisać przekonująco?
4. Styl – czyli jak pisać pięknie?
5. Przydatne zwroty w pisaniu akademickim (vide Manchester Academic Phrasebank: https://www.phrasebank.manchester.ac.uk/) 

Dzień II. (Sobota) 10.00-14.00E. Narzędzia przydatne w pisaniu tekstów naukowych
1. Jak rozwinąć swój unikalny styl badawczy?
2. Jak korzystać z JSTOR/Ceeol/Google Scholar/Worldcat (i nie tylko!)?
3. Jak stworzyć przegląd literatury?F. Narzędzie usprawniające pisanie pracy: menedżer bibliografii.
- Jak szybko i bezboleśnie zorganizować bibliografię?
- Przykład Zotero (lub innego menadżera bibliografii)G. Zmora piszących naukowo: przypisy, ich rodzaje i formatowanie.H. Kwestie konstrukcji tekstów naukowych i wymagania wydawnicze
- Streszczenie
- Tłumaczenie tytułu
- Numer naukowcaI. Warsztaty naukowego pisaniaW ramach tej sesji prowadząca będzie pracować na tekście akademickim nad którym Ty sam/a osobiście pracowałeś/aś (jeśli zdecydujesz się nam taki nadesłać – nie jest to obowiązkowe, ale serdecznie zachęcamy!). Prowadząca oraz reszta grupy zaopiniują tekst oraz dokonają niezbędnych poprawek.Prowadząca przedstawi również kilka własnych tekstów jako przykłady i zademonstruje dlaczego napisał je w taki, a nie inny sposób. Prowadząca nauczy uczestników skutecznie wyszukiwać i korygować błędy opierając się na wiedzy zdobytej podczas poprzednich sesji kursu.

PROWADZĄCA
Anna Klimaszewska jest doktorem nauk prawnych i adiunktem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz visiting professor na Université Paris Panthéon-Assas, Tilburg University i Université de Toulouse Capitol 1. W prowadzonych badaniach koncentruje się przede wszystkim na zagadnieniach z zakresu historii prawa francuskiego oraz jego oddziaływaniu na kształtowanie się innych kultur prawa.W 2013 roku dr Klimaszewska zrealizowała dwa projekty finansowane przez Joint Center for History and Economics na Harvard University oraz Magdalene College i King's College na University of Cambridge. Obecnie jest kierownikiem projektu finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki pt. "A Tsunami or a Gentle Tide? European Legal Thought Confronted with the French Commercial Code of 1807" (OPUS), który jest najwyższym grantem przyznanym w dziedzinie nauk prawnych od początku istnienia NCN. Jest to jej czwarty grant NCN.Dr Klimaszewska jest stypendystką Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (stypendium im. M. Bekkera), Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (stypendium dla wybitnych młodych naukowców) oraz Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej oraz laureatką wielu nagród i wyróżnień.

CERTYFIKAT
Wszystkie nasze kursy są oficjalnie certyfikowane. Każdy uczestnik otrzyma cyfrowy certyfikat opatrzony podpisem Prezesa Zarządu oraz Dyrektora ds. akademickich Center for American Studies. Cyfrowy certyfikat w formacie PDF można następnie wykorzystać do samodzielnego wydruku, umieszczenia w CV lub na portalu LinkedIn czy aplikowania na rozmaite stanowiska pracy, uczelnie i granty.Certyfikat zawiera również nazwisko prowadzącej kurs i liczbę godzin szkoleniowych.

KOSZT UCZESTNICTWA
Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr I (czyli do 23.59 dnia 6 lipca 2024*) koszt udziału w szkoleniu to 299 PLN.Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr II (czyli do 23.59 dnia 9 lipca 2024*), koszt udziału w kursie to 369 PLN.
Link do bezpiecznych płatności online (Przelewy24, karta, BLIK): https://buy.stripe.com/aEU3ct1XzeifeJ25tZ
Opłatę wnieść można także przelewem na konto:
Center for American & European Studies
32 2530 0008 2022 1070 0570 0001 
NestBank
Tytuł przelewu: Pisanie artykułów – kurs –
*Warunkiem rejestracji w danej puli jest rejestracja oraz uiszczenie opłaty za kurs we wskazanym terminie.

PROSTA REJESTRACJA
Prosimy rejestrować się na kurs przy użyciu krótkiego formularza:
https://forms.gle/KwXzvvaNkJYtA7Cw9To wszystko! Po dokonaniu zgłoszenia, formularz automatycznie generuje odpowiedź o wpłynięciu Państwa danych do systemu.Sugerujemy nie zwlekać z rejestracją – liczba miejsc jest ograniczona.

PYTANIA
Wszelkie pytania prosimy kierować do Koordynatorki szkolenia, pani Fatmy Mejri, na adres: mejri@cfasofficial.comChętnie pomożemy. 
Do zobaczenia online!






Źródło:  https://www.facebook.com/events/1170026580796093

Aktualizacja:  2024-06-12 23:42:27