Academic Research: Tools, Arguments & Methodology - kurs
Center for American Studies ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w synchronicznym weekendowym kursie z prowadzenia badań naukowych w języku angielskim pt. "Academic Research: Tools, Arguments & Methodology".
Kurs poprowadzi interdyscyplinarny prof. James M. Donovan, posiadający stopnie naukowe w sześciu dyscyplinach.
Powszechnie wiadomo, że nie ma jednej metody prowadzenia badań naukowych, który pasowałaby do wszystkich celów i dyscyplin naukowych.
Nadto nic nie zastąpi wielu lat doświadczenia badawczego.
Możliwe jest jednak opanowanie kluczowych metod badawczych, sposobów konstruowania naukowej argumentacji oraz umiejętności szybkiego wyszukiwania i organizowania źródeł.
Wszystkiego tego nauczysz się podczas kursu "Academic Research: Tools, Arguments & Methodology".
KIEDY?
Kurs odbywa się 30 i 31 maja 2025 na intuicyjnej platformie Zoom.
Profesor Donovan będzie łączyć się z nami w czasie rzeczywistym ze Stanów Zjednoczonych.
Dokładne godziny kursu podano poniżej.
DLACZEGO WARTO?
Kurs prowadzony jest przez otwartego i interdyscyplinarnego amerykańskiego naukowca, profesora Jamesa Donovana – okaże się dla Ciebie idealny niezależnie od dyscypliny naukowej którą się zajmujesz.
Ponadto kurs jest synchroniczny – kontakt i możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym pozwolą rozwiać wszystkie pojawiające się na bieżąco wątpliwości.
-Poznasz zasady metodologiczne rządzące badaniami naukowymi.
-Opanujesz najważniejsze narzędzia i techniki badawcze.
-Poznasz różne typy wyszukiwarek i trików ułatwiających skuteczne wyszukiwanie źródeł.
-Dowiesz się, jak efektywnie organizować badania i wypracujesz własny styl badawczy.
-Dowiesz się, jak budować (anglojęzyczne) argumenty naukowe i popierać je dowodami.
WYSOCE PRAKTYCZNY PROGRAM
Dzień I. Academic Research (piątek 17:30-20:30)
Module I. Types of Academic Research
1. Descriptive:
✓ survey
✓ historical
✓ content analysis
✓ qualitative
✓ quantitative
2. Associational:
✓ correlational
✓ causal-comparative
3. Intervention:
✓ experimental
✓ quasi-experimental
✓ action research
Module II.What Is Your Research Trying to Achieve?
1. Explorative research (example: literature review):
✓ how to self-educate yourself and learn about a topic
✓ how to inform the research audience and point out gaps in the literature
✓ how to search for new ideas and perspectives (academic ”behind the scenes”)
2. Provocative research (examples: op-ed, advice columns, [negative] book reviews):✓ how to do academic critique the right way
✓ how to stir up debate and master the art of academic rhetoric
✓ how to advance supporting arguments with opinion vs. evidence
3. Persuasive research (examples: journal articles, books):
✓ how to prove your point and structure convincing arguments
✓ how to prove others’ research wrong4. Supportive research (example: book reviews):
✓ how to support or confirm another author’s work via replicating their studies and experiments
✓ how to write positive reviews of others' authors' works
Dzień II. Methodology & Argumentation (sobota 10:00-15:30)
Module III. What Every Researcher Has to Know: Types of Arguments and When To Make Them
1. The Literature Review as State of the Disciplinary Conversation:
A. Scientific (broadly construed)
B. Dialectic
C. Textualist/literalist
D. Immanent critique
2. Advancing the Conversation: Thinking through the Methodology and Picking the Right Methods
Module IV. Tools, Tricks and Organization of Research
1. How to develop your unique research style (“what works for you”)
2. How to use
– JSTOR
– Academia.edu
– ResearchGate
– Ceeol
– Google Scholar
– Worldcat (and more!)
3. How to build a literature review
4. Grounded theory ➛ Source Saturation ➛ Feedback Loop
5. Constructing a Bibliography6. Citation styles
Module V. How To Structure and Argument from Beginning to End
1. Title of Paper
2. Abstract
3. Introduction
4. Review of existing research
5. Critiquing the literature
6. Formulating a general hypothesis to take the next step on the chosen question
7. Narrowing of terms/definitions/field of research/standards of evidence
8. Evidence
9. Conclusion and Discussion
Module IV. Draft Assessments – Research Workshop
W ramach tej sesji prowadzący będzie pracować na tekście akademickim nad którym Ty sam/a osobiście pracowałeś/aś (jeśli zdecydujesz się nam taki nadesłać – nie jest to obowiązkowe, ale serdecznie zachęcamy!).
Prowadzący oraz reszta grupy zaopiniują autorskie badania uczestników oraz dokonają niezbędnych poprawek.Prowadzący przedstawi również kilka własnych prac jako przykłady i zademonstruje dlaczego napisał je w taki, a nie inny sposób.Prowadzący nauczy uczestników skutecznie organizować swoje badania i rozwijać swoje własne argumenty i styl w języku angielskim, opierając się na wiedzy zdobytej podczas poprzednich sesji kursu.
MATERIAŁY DO NAUKI WŁASNEJ
Każdy uczestnik kursu otrzyma zestaw darmowych materiałów do samodzielnej nauki akademickiego angielskiego także po zakończeniu kursu.
PROWADZĄCY
Profesor James M. Donovan jest profesorem prawa i dyrektorem University of Kentucky College of Law Alvin E. Evans Law Library.Donovan posiada stopnie naukowe w sześciu (!) dyscyplinach: naukach wyzwolonych / łacinie i grece (Humanities/Greek & Latin), filozofii (Philosophy), bibliotekoznawstwie i nauce o informacji (Library and Information Science), antropologii (Anthropology) i prawie (Law).Jako interdyscyplinarny naukowiec i profesor, Donovan wykłada obecnie Advanced Legal Research, Internet Law i Legal Anthropology. Wcześniej pracował także na University of Georgia School of Law oraz Tulane University Law School.Profesor Donovan opublikował kilka bardzo dobrze ocenianych przez środowisko naukowe książek, takich jak “Legal Anthropology: An Introduction” (AltaMira Press, 2008) oraz “Anthropology & Law” (Berghahn, 2003). Pełnił również funkcję redaktora naczelnego prestiżowej publikacji AALL "Sexual Orientation and the Law”.Profesor Donovan publikował swoje interdyscyplinarne prace poświęcone zagadnieniom socjologii prawa, orientacji seksualnej i religii w wielu renomowanych amerykańskich czasopismach naukowych.
Przyjazny i przystępny sposób nauczania profesora Donovana sprawi, że kurs będzie zrozumiały dla osób niebędących natywnymi użytkownikami języka angielskiego.
CERTYFIKAT
Wszystkie nasze kursy są oficjalnie certyfikowane.Każdy uczestnik otrzyma cyfrowy certyfikat opatrzony podpisem Prezesa Zarządu oraz Dyrektora ds. akademickich Center for American Studies.
Cyfrowy certyfikat w formacie PDF można następnie wykorzystać do samodzielnego wydruku, umieszczenia w CV lub na portalu LinkedIn czy aplikowania na rozmaite stanowiska pracy, uczelnie i granty.Certyfikat zawiera również nazwisko prowadzącego kurs i liczbę godzin szkoleniowych.
KOSZT UCZESTNICTWA
Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr I (czyli do 23.59 dnia 23 maja 2025*) koszt udziału w kursie to 319 PLN
Dla uczestników zarejestrowanych w ramach puli nr II (czyli do 23.59 dnia 26 maja 2025*), koszt udziału w kursie to 419 PLN.
Link do bezpiecznych e-płatności Stripe (BLIK, Przelewy24, karta):https://buy.stripe.com/8wMaEVgSt2zxdEYbUL
Opłatę wnieść można także przelewem na konto*:
Center for American & European Studies
32 2530 0008 2022 1070 0570 0001
NestBankTytuł przelewu: Academic English course –
*Warunkiem rejestracji w danej puli jest rejestracja oraz uiszczenie opłaty za udział w kursie we wskazanym terminie.
REJESTRACJA NA KURS
Więcej informacji o rejestracji na kurs:
www.cfasofficial.com/cfas/academicresearchmay2025
Po dokonaniu zgłoszenia przez znajdujący się na stronie formularz, automatycznie otrzymają Państwo odpowiedź o wpłynięciu danych do systemu.
Sugerujemy nie zwlekać z rejestracją (zapisy przyjmujemy na zasadzie pierwszeństwa rejestracji).
PYTANIA?
Wszelkie pytania prosimy kierować do Koordynatorki kursu – pani Rity Tomala – na adres e-mail tomala@cfasofficial.com
Pani Tomala z przyjemnością Państwu pomoże.Do zobaczenia online!