Życie jak z obrazka. Codzienność w mediach społecznościowych


MINIONA -

Zdalnie, TEAMS
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Obraz jest głównym narzędziem komunikacji w mediach społecznościowych. W każdej sekundzie w sieci pojawiają się miliardy zdjęć. Smartphony otworzyły nowe możliwości dokumentowania życia i upubliczniania aktywności ich posiadaczy. Otwiera to także nowe perspektywy badawcze przed socjologami, psychologami, kulturoznawcami, medioznawcami, ale także badaczami marketingu czy PR. Codzienność stała się dziś ważnym tematem medialnym i nowym towarem. Zdjęcia i filmy pokazujące zwyczajne czynności zwyczajnych ludzi zapełniają dziś różnorodne serwisy.

Zapraszamy do wspólnej dyskusji na temat relacji między życiem codziennym a jego obrazem kreowanym w mediach społecznościowych. Co i w jaki sposób upubliczniamy? Jak reagujemy na codzienność znajomych i obcych widoczną w mediach społecznościowych? Kiedy codzienna rutyna staje się źródłem zarobków? Kto, dlaczego, w jaki sposób tworzy swój „zwykły dzień” na potrzeby mediów?

Proponujemy następujące wątki tematyczne:

·         internet kontra rzeczywistość – formy i granice manipulacji obrazem

·         codzienność w różnych mediach/aplikacjach (Facebook, Snapchat, Instagram, YouTube)

·         komercjalizacja codzienności

·         nowe strategie reklamowe

·         granice prywatności






Źródło:  http://prowadzeni-obrazami.pl/

Aktualizacja:  2018-01-05 08:53:23