Dyskalkulia rozwojowa - problemy diagnozy i terapii


MINIONA -

Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze złożonością problemu jakim jest dyskalkulia rozwojowa, prezentacja modeli diagnozy rozumianych jako odrębne koncepcje oraz wskazanie kierunków oddziaływania korekcyjno-kompensacyjnego. 

Zasadniczym elementem jest przyjęcie paradygmatu wielokrotnej złożoności problemu i wynikającej z niego konieczności indywidualizacji procesu diagnozy i terapii. 


Program szkolenia: 

1. Modele dyskalkulii ( medyczny, społeczny, neuropsychologiczny ) 

2. Obszary dyskalkulii 

3. Modele diagnozy dyskalkulii 

· Neurorozwojowy model niewerbalnych trudności w uczeniu się 

· Model objawowy ( badanie umiejętności i kompetencji matematycznych ) 

· Diagnoza zdolności liczenia 

· Różnicowa diagnoza funkcjonalna specyficznych trudności w uczeniu się matematyki 

· Koncepcja modułowa diagnozy dyskalkulii 

· Poznawczy i metapoznawczy model 

· Model posługiwania się liczbami 

· Neuropoznawczy model dyskalkulii 

4. Kierunki pracy terapeutycznej w oparciu o wybrany model diagnozy 






Źródło:  http://www.cwro.edu.pl/category/18/konferencje.html

Aktualizacja:  0000-00-00 00:00:00