Dyskalkulia rozwojowa - problemy diagnozy i terapii
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze złożonością problemu jakim jest dyskalkulia rozwojowa, prezentacja modeli diagnozy rozumianych jako odrębne koncepcje oraz wskazanie kierunków oddziaływania korekcyjno-kompensacyjnego.
Zasadniczym elementem jest przyjęcie paradygmatu wielokrotnej złożoności problemu i wynikającej z niego konieczności indywidualizacji procesu diagnozy i terapii.
Program szkolenia:
1. Modele dyskalkulii ( medyczny, społeczny, neuropsychologiczny )
2. Obszary dyskalkulii
3. Modele diagnozy dyskalkulii
· Neurorozwojowy model niewerbalnych trudności w uczeniu się
· Model objawowy ( badanie umiejętności i kompetencji matematycznych )
· Diagnoza zdolności liczenia
· Różnicowa diagnoza funkcjonalna specyficznych trudności w uczeniu się matematyki
· Koncepcja modułowa diagnozy dyskalkulii
· Poznawczy i metapoznawczy model
· Model posługiwania się liczbami
· Neuropoznawczy model dyskalkulii
4. Kierunki pracy terapeutycznej w oparciu o wybrany model diagnozy