Zagadnienia finansowe i prawne nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Założenia programowe:
1. Konferencję tegoroczną chcielibyśmy poświęcić problemom prawnym i ekonomicznym towarzyszącym wdrażaniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w związku ze zmianami wprowadzonymi do znowelizowanej Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przez Sejm na początku 2012 roku. Zmiany te wywołały sporo wątpliwości pośród samorządów, które nie przyjęły w ustawowym czasie (31.12.2012) odpowiednich decyzji precyzujących wybór opłat i stawek opłat bądź planują zmiany tych decyzji.
2. Integralną częścią Konferencji jest Forum Dobrych Praktyk NFOSiGW. Program będzie oscylować wokół przesłanek wprowadzonych zmian, skutków częściowo zmienionej sytuacji prawnej dla samorządów a także mechanizmów wyboru metod opłat i kalkulacji stawek opłat.
3. Istotnym warunkiem powodzenia Konferencji będzie możliwie szybkie udostępnienie dorobku jej uczestnikom oraz wszystkim jednostkom samorządu terytorialnego.
4. Przewidujemy wystąpienia:
- Przedstawiciela Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - Samorządu terytorialnego poświęcone przyczynom zmian wyboru metod opłat i stawek i doświadczeniom z wyborem metody opłat i kalkulacji stawek,
- Przedsiębiorstw gospodarki odpadami komunalnymi poświęconego planowi wdrażania tych zmian oraz ich skutkom dla przedsiębiorstwa,
- Przedstawicielom nauki poświęcone mechanizmowi wyboru metody opłat oraz kalkulacji stawek.