RELACJA Z KONFERENCJI
Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych


-

Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Dnia 8 września 2010 w godz. 10.00-16.00 w budynku Wydziału Humanistycznego UMCS w Lublinie odbyła się konferencja dla nauczycieli języków obcych „Niezwykły uczeń – indywidualne potrzeby edukacyjne w nauce języków obcych”. Towarzyszyła ona konferencji naukowej pod tym samym tytułem, która miała miejsce w siedzibie KUL i UMCS w dniach 06.-08.09.2010. Do artykułu zostały załączone pliki z prezentacjami konferencyjnymi. W GALERII można obejrzeć zdjęcia z konferencji.

W konferencji wzięło udział 60 nauczycieli zainteresowanych problemem pracy z „uczniem niezwykłym”. „Niezwykły”, niecodzienny, wyjątkowy, specyficzny, inny – jakkolwiek określilibyśmy ucznia, z którym spotykamy się w naszej praktyce dydaktycznej, jest on źródłem refleksji dydaktycznej wpływającej na rozwój naszych poglądów i sposobów nauczania oraz partnerem w badaniu. Jest to uczeń wybitnie uzdolniony lub napotykający trudności, pełen zapału do nauki lub niechętnie przystępujący do pracy, stawiający pierwsze kroki w szkole lub podejmujący się nauki języka obcego w starszym wieku, uczeń o określonych potrzebach edukacyjnych i wreszcie uczeń z deficytami rozwojowymi lub niepełnosprawnością. (cyt. za UMCS) Konferencję otworzył Prorektor Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej ds. Kształcenia prof. dr hab. Stanisław Chibowski. Głos zabrali również: Przewodnicząca Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego prof. dr hab. Halina Widła, Kierownik Zakładu Lingwistyki Stosowanej prof. dr hab. Jerzy Żmudzki, Dyrektor Instytutu Filologii Romańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II prof. dr hab. Urszula Paprocka-Piotrowska oraz Dyrektor Lubelskiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli mgr Andrzej Zieliński. Konferencja przebiegła zgodnie z zaplanowanym programem. W Auli Wydziału Humanistycznego UMCS odbyły się dwa godzinne wykłady plenarne, a następnie po krótkiej przerwie kawowej uczestnicy w dwóch grupach udali się do sal wykładowych, aby wziąć udział w czterech godzinnych warsztatach z przerwą obiadową.