RELACJA Z KONFERENCJI
II Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych


-

Poznań

Rozwijaj biznes, ale nie zapominaj o wartościach! II Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

Na progu zmian własnościowych firmy rodzinne szukają nowych strategii rozwoju. Przygotowując plany działalności zagranicą czy projektując innowacyjne produkty nie mogą jednak zapomnieć o wartościach: to właśnie wartości determinują sposób prowadzenia biznesu. Jak w profesjonalny sposób rozwijać firmę opartą na wartościach, rozmawiało ponad 300 prelegentów i uczestników II Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych zorganizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego w Poznaniu w dniach 19-20 marca 2015 roku.

Opowiadając o rozwoju swoich przedsiębiorstw, prelegenci i uczestnicy wskazywali na kilka kluczowych elementów, m.in. globalizację, proces sukcesji, innowacyjność i design czy wartości biznesu i rodziny.

Piotr Voelkel, założyciel i współwłaściciel Grupy Kapitałowej VOX, podkreślał wagę innowacyjności.   Na Kongresie temu zagadnieniu poświęcono cały panel: paneliści zgodnie stwierdzili, że aby przetrwać na rynku firmy rodzinne muszą być innowacyjne. Obok innowacji technologicznej ważna jest również innowacja mentalna prowadzących biznes.

Dobrym podsumowaniem tematu innowacyjności jest opinia Siegfrieda Gӓnßlena, wieloletniego CEO Hansgrohe SE: Firma musi się definiować codziennie od nowa: odkrywa w ten sposób nowe potencjały. Podkreślany przez prelegenta syndrom zarozumiałości Schwarzwaldu (to, czego nie wymyślono w Schwarzwaldzie, nie będzie działać), sprawia, że Hansgrohe mocno koncentruje się na rozwoju innowacji.

W procesie rozwoju biznesu nie można pominąć wartości, co podkreślała dr Adrianna Lewandowska (Lewandowska i Partnerzy): Tak widoczny ostatnio trend profesjonalizacji rodzinnych biznesów, obok określenia misji, wizji i strategii firmy rodzinnej, musi uwzględniać wartości założyciela i jego rodziny – tak wypracowana strategia umożliwia nie tylko rozwój przedsiębiorstwa, ale i rodziny, wyzwala zaangażowanie i innowacyjność, a realizacja jasno określonych celów buduje wizerunek silnej firmy i silnej rodziny biznesowej.

Na III Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych zapraszamy w dniach 18-19 kwietnia 2016.