Praca indywidualna i grupowa w nauczaniu tradycyjnym i zdalnym: możliwości i ograniczenia
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Niniejsza konferencja, poświęcona zagadnieniu organizacji pracy indywidualnej i grupowej w ramach kształcenia tradycyjnego i zdalnego, adresowana jest do specjalistów z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyk szczegółowych oraz glottodydaktyki, jak również do nauczycieli przedmiotów szkolnych na wszystkich etapach edukacji i nauczycieli akademickich.
Organizatorzy sugerują uwzględnienie poniżej podanych tematów, aczkolwiek inne propozycje tematyczne są mile widziane:
1. porównanie cech nauczania tradycyjnego i zdalnego: cele, modele, ich implementacja i efektywność, ocenianie postępów/testowanie;
2. nauczanie przedmiotów szkolnych i akademickich, języków obcych oraz nauczanie językowo-przedmiotowe (język obcy jako wykładowy) w szkołach oraz na uczelniach wyższych;
3. poszukiwanie innowacyjnych technik nauczania i tworzenie nowych materiałów dydaktycznych w kontekście interkulturowości i internacjonalizacji szkolnictwa wyższego;
4. wykorzystanie nowoczesnych technologii do realizacji celów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym kompetencji kluczowych na różnych etapach edukacji;
5. realizacja założonych celów w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, technicznych i przyrodniczych na różnych etapach edukacyjnych;
6. praca z uczniem wybitnie zdolnym oraz uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
7. indywidualizacja procesu nauczania, tutoring w środowisku nauczania tradycyjnego, zdalnego i hybrydowego (platformy e-learningowe);
8. autonomia ucznia i nauczyciela, motywacja i demotywacja, rola wieku i płci ucznia, osobowości nauczyciela;
9. (nie)nowe zjawiska uwarunkowane kształceniem zdalnym: globalizacja, technicyzacja nauczania, ograniczanie podmiotowości jednostki, adiaforyzacja relacji międzyludzkich;
10. wpływ sytuacji rodzinnej dziecka na efektywność edukacji zdalnej.
Udział w konferencji w trybie on-line w dniach 18-22 października 2021 roku oznacza, iż zarejestrowani uczestnicy konferencji otrzymają w tym okresie dostęp (login i hasło) do umieszczonych na stronie internetowej wystąpień konferencyjnych. Zgłoszone na konferencję wystąpienia mogą przybierać najbardziej odpowiadające uczestnikom formy, takie jak prezentacja w PowerPoint, również z nagranym komentarzem, prezentacja w formie video (15-20 minut), czy przygotowany do publikacji artykuł. Będzie istniała możliwość zadania pytania prelegentowi drogą mailową w okresie trwania konferencji.
Udział w konferencji możliwy jest zarówno z wystąpieniem, jak i bez wystąpienia i jest bezpłatny po uprzedniej rejestracji. Adres strony internetowej https://www.nauczanietradycyjneizdalne.pswbp.pl