Ogólnopolska konferencja naukowa „Ubrania, stroje, odzież i moda – aspekty historyczne i współczesne, kulturowe i obyczajowe”


MINIONA -

Online

Powiada się, że nie szata zdobi człowieka. Czy jednak tak jest naprawdę? Czym są dla współczesnego człowieka ubrania? Modą, dostosowaniem do konwenansów, kreowaniem wizerunku, akceptacją firmowych dress code’ów, sposobem wyrażenia siebie, swojego charakteru, gustu, manifestacją poglądów, a może – w niektórych wypadkach – po prostu tym, na nie zwracamy uwagi, czymś, co jest funkcjonalne lub najzwyczajniej czym, do czego nie pozostawiono nam wyboru. A jak było dawniej? Jaka rolę spełniało odzienie, o czym świadczyło? Jaki te wszystkie kwestie maja się do różnych kultur? Do jednostek? W jaki sposób postrzegany jest także świat mody? Nie może tu zabraknąć kwestii choćby ekonomicznych, wpisanych w procesy produkcyjne etc. W związku z tymi pytaniami i refleksjami, organizatorów interesować będą np. takie zagadnienia, jak:

·          moda a kultura (sztuka, literatura, film, serial, komiks etc.);

·          świat filmu, serialu;

·          kreowanie wizerunku;

·          projektanci; firmy; korporacje;

·          historia mód;

·          ubrania dawniej i współcześnie;

·          moda i cierpienie; wygoda i dyskomfort;

·          dyskryminacje;

·          dress code – instytucjonalny, korporacyjny, służbowy; w placówkach edukacyjnych;

·          ubraniowy savoir vivre;

·          ubrania i przebrania;

·          marki odzieżowe;

·          kampanie promocyjne i marketingowe;

·          masowa produkcja odzieży;

·          krawiectwo;

·          kostiumologia;

·          media i social media;

·          społeczeństwo;

·          ekonomia;

·          prawo;

·          religia;

·          działalność charytatywna i społeczna;

·          stroje tradycyjne;

·          moda ślubna;

·          cosplay;

·          moda światowa;

·          moda iubrania  z dugiej ręki;

·          tożsamość;

·          status społeczny;

·          opozycja stare - nowe;

·          moda subkultur;

·          moda innych kultur.

Oczywiście organizatorzy zapraszają do proponowania własnych interpretacji, do przesyłania abstraktów, których problematyka nie została wymieniona w powyższym zestawieniu.

Ostateczny termin nadsyłania abstraktów na adres: uom.ekonferencja@gmail.com mija 28 kwietnia 2023 roku. Na podany adres należy przesłać:

•                     abstrakt (max. 600 słów);

•                     aktualną afiliację, tytuł naukowy oraz profil badawczy

•                     numer telefonu oraz korespondencyjny email.

Na pokrycie kosztów związanych z organizacją konferencji przewiduje się opłatę konferencyjną w wysokości 190 PLN. Organizatorzy przewidują publikację






Źródło:  http://www.modaekonferencja.wordpress.com

Aktualizacja:  2023-02-27