Międzynarodowa Konferencja Naukowa „MARKETING I FILM. Formy wideo w komunikacji marketingowej, film jako przedmiot i narzędzie marketingu”


-

Online

Zapraszamy do udziału w interdyscyplinarnej konferencji naukowej, poświęconej miejscom wspólnym filmu i marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem marketingu internetowego).

Krótkie formy wideo coraz wyraźniej dominują w komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Określeniem „tiktokizacja” opisuje się nie tylko przekształcenia interfejsu najpopularniejszych platform, ale wręcz zmiany w kulturze. Według raportu Digital January 2024 92% użytkowników Internetu w wieku 16-64 lat ogląda wybraną przez siebie formę wideo przynajmniej raz w tygodniu, zaś YouTube jest nadal najczęściej po Google’u odwiedzaną stroną www.  W tym kontekście funkcjonuje współczesna komunikacja marketingowa, dla której tzw. content wideo stał się jedną z podstawowych form.

W obrębie treści audiowizualnych na efektywną i efektowną realizację ma szansę zalecana marketingowcom formuła storytellingu. Niektóre popularne filmy pełnometrażowe czy serialne uchodzą więc nieoczekiwanie za szczytowe osiągnięcia content marketingu. Filmowe uniwersa bywają przestrzeniami zmyślnego lokowania produktów. Z drugiej strony wytwórnie filmowe zarabiają krocie na merchandisingu, o czym przypomniała nam fala cross-marketingowego różu zalewająca sklepy i media społecznościowe przy okazji premiery Barbie (reż. Greta Gerwig). Film jest nie tylko narzędziem, ale i przedmiotem wysiłków promocyjnych.

„Filmoznawstwo dawno przestało być dyscypliną stricte humanistyczną (zresztą, czy takie w ogóle istnieją?), a to, co «społeczne» w kulturze filmowej nie wyczerpuje się w opracowaniach dotyczących reprezentacji – obrazów filmowych takiej czy innej grupy, bowiem obrazy te są wytwarzane w konkretnych uwarunkowaniach politycznych, ekonomicznych i kulturowych” – pisali Marcin Adamczak i Konrad Klejsa w artykule Współczesne badania produkcji i dystrybucji filmowej – wprowadzenie („Kwartalnik Filmowy” 2019, nr 108). Ze względu na doniosłą rolę marketingu we współczesnym życiu społecznym omawiane przez autorów perspektywy warto uzupełnić o rozważania na temat okołofilmowych praktyk promocyjnych, które zdają się wciąż niewystarczająco zauważone i przeanalizowane.

Dlatego zachęcamy studentów, doktorantów i innych reprezentantów nauk o zarządzaniu
i jakości, o mediach i komunikacji społecznej oraz o sztuce do podjęcia refleksji
wokół następujących zagadnień:

·        formy i konwencje wideo marketingu,

·        nowoczesne techniki w wideo marketingu (sztuczna inteligencja, AR, 3D)

·        wideo jako narzędzie personal brandingu,

·        odbiór i skuteczność wideo marketingu,

·        storytelling w reklamie wideo,

·        reżyserzy filmowi jako autorzy reklam wideo,

·        film jako forma content marketingu,

·        film i merchandising, product placement, cross marketing,

·        strategie promocji filmów, seriali i serwisów streaminowych,

·        komunikacja marketingowa filmów z wykorzystaniem narzędzi internetowych,

·        poetyka trailerów filmowych, serialowych, growych,

·        strategiami promocji w branży filmowej,

·        film jako lifestyle advertising,

·        filmy dokumentalne o modelach biznesowych platform społecznościowych i serwisów streamingowych.

Powyższa lista nie wyczerpuje interesujących nas tematów. W ramach konferencji planujemy tematyczne panele polskojęzyczne i międzynarodowy panel anglojęzyczny.

Autorów 15-minutowych wystąpień zapraszamy do publikacji artykułów w pokonferencyjnych działach czasopism „Zbliżenia Cywilizacyjne” (Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku, 20 pkt.) lub „Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego” (Akademia Mazowiecka w Płocku, 20 pkt.). Warunkiem publikacji jest uzyskanie dwóch pozytywnych recenzji. Udział w konferencji i publikacja są bezpłatne. Dla Autorów wystąpień przygotowane zostaną elektroniczne certyfikaty potwierdzające udział w konferencji.

Termin i forma konferencji: 6 czerwca 2024, online (Teams)

Termin zgłoszeń: 19 maja 2024

Informacja o przyjęciu referatu na konferencję: 21 maja 2024

Termin nadesłania artykułu: 6 lipca 2024

Formularz zgłoszeniowy: https://forms.office.com/e/uYJSdaupiq

 

 






Aktualizacja:  2024-04-22