Szkoła jako przestrzeń uczenia się oraz budowania dialogu edukacyjnego


MINIONA -

Online

Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach

Kolegium Społeczno-Ekonomiczne Instytut Nauk Społecznych zaprasza na konferencję naukową (e-Konferencja), która odbędzie się w formie zdalnej w dniu 19 kwietnia 2021 r. (poniedziałek).

Zapraszamy Państwa do dialogu, debaty, wymiany myśli i doświadczeń na temat koncepcji twórczej modernizacji współczesnych systemów edukacyjnych w celu tworzenia rekomendacji na rzecz kreowania szkoły jako przestrzeni uczenia się oraz budowania edukacyjnego dialogu.

W zaprezentowanym kontekście sformułować można kilka podstawowych obszarów problemowych, które planujemy uczynić przedmiotem naszej dyskusji:


1. Szkoła jako przestrzeń uczenia się: wyzwania uczenia (się) we współczesnym świecie, uczenie się jako konstruowanie wiedzy, szkoła jako środowisko wyrównywania szans edukacyjnych, szkoła uczenia się wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szkoła uczenia się wobec uczniów odmiennych kulturowo.


2. Szkoła uczenia się jako podstawa kariery szkolnej i sukcesu zawodowego wychowanków: planowanie kariery zawodowej uczniów w szkole uczenia się, sukces życiowy uczniów szkoły uczenia się i równania szans w dostępie do edukacji, uczenie się jako fundament procesu przygotowania młodych ludzi do aktywnego i efektywnego uczestnictwa na współczesnym rynku pracy .


3. Szkoła uczenia się jako fundament edukacji permanentnej: edukacja całożyciowa jako niezbędny wymóg współczesnej rzeczywistości, edukacja człowieka dorosłego charakteryzującego się twórczym i dynamicznym stosunkiem do życia i kultury - człowieka, który potrafi doskonalić sam siebie, zmieniać warunki życia i ulepszać je dla dobra własnego i innych.


4. Miejsce i specyfika dialogu w społeczności szkolnej szkoły uczenia się: determinanty kształtowania i urzeczywistniania edukacyjnego dialogu, dialog jako podstawa budowania kompetencji jutra, współpraca i empatia oraz profesjonalizm w edukacji.


5. Nauczyciel szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych: różnorodność ról współczesnego nauczyciela-wychowawcy, specyfika przywództwa edukacyjnego w szkole uczenia się, nowe wyzwania i zadania stawiane przed współczesną edukacja nauczycielską.


6. Media w perspektywie dialogu i wspólnotowości: uczenie się cyfrowych dzieci we współczesnej szkole, wartości wychowawcze oraz zagrożenia determinowane przez przestrzeń elektroniczną, wykorzystanie internetu i jego zasobów w procesie uczenia się i budowania edukacyjnego dialogu.


7. Uczenie się w czasie pandemii i niepewności jutra: higiena psychiczna i profilaktyka uzależnień w nowej szkolnej rzeczywistości, lockdown, epidemia i obniżenie nastroju w czasie edukacji zdalnej, radzenie sobie ze stresem oraz rozwiązywanie sytuacji trudnych w procesie edukacji zdalnej.


8. Świat wartości i dążenia młodego człowieka w społeczeństwie konsumpcyjnym: szkoła uczenia się jako szkoła wartościowa, oparta o zrozumienie i wspólną wizję, dobro i rozwój człowieka jako podstawa wychowania do wartości, kierunki rozwoju edukacji w dobie postępującego konsumpcjonizmu – nadzieje i ograniczenia.

Jesteśmy oczywiście otwarci na propozycje i sugestie z Państwa strony związane z podjętą problematyką, które wspólne rozważania i dyskusje uczynią pełniejszymi, bardziej twórczymi i owocnymi.

Opłata konferencyjna


uczestnictwo w e-Konferencji poprzez wystąpienie z referatem bez publikacji artykułu: certyfikat potwierdzający udział w konferencji (forma elektroniczna) – udział bez wnoszenia opłaty;


uczestnictwo w e-Konferencji poprzez wystąpienie z referatem z publikacją zaproponowanego tekstu (tylko w przypadku otrzymania pozytywnych recenzji) – opłata za publikację artykułu: 430,00 zł (w przypadku publikacji tekstu dwóch lub więcej autorów, każdy z nich wnosi opłatę za publikację).






Źródło:  https://konferencjaszkola.pusb.pl/

Aktualizacja:  2021-03-04