Diagnoza osobowości w praktyce klinicznej. SCORS-G w ocenie narracji Testu Apercepcji Tematycznej


MINIONA -

Online

Celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy z obszaru diagnozy klinicznej osobowości, aspektów etycznych tego procesu, wiedzy o osobowości zdrowej i zaburzonej. Celem jest również zapoznanie się i umiejętność posługiwania się SCORS-G do interpretacji opowiadań formułowanych podczas stosowania Testu Apercepcji Tematycznej. Kurs obejmuje także prezentację miary oceny klinicznej materiału narracyjnego – Skali Poznania Społecznego i Relacji z Obiektem: Metoda Oceny Globalnej (SCORS-G) oraz sposobu jej wykorzystania do oceny narracji z badania Testem Apercepcji Tematycznej (TAT). Kurs systematyzuje wiedzę oraz jej praktyczne zastosowanie w diagnozie klinicznej osobowości zdrowej oraz zaburzonej. Uczestnicy kursu zyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do posługiwania się tym rzetelnym i trafnym systemem oceny opowiadań tworzonych przez osoby diagnozowane.

Kurs przeznaczony jest dla psychologów i studentów psychologii.

Do dnia 31.01.2022 obowiązują zniżki w opłacie. 


42 godziny zajęć realizowanych online podzielono na trzy bloki tematyczne. 

Kurs realizowany w 5-6 marca 2022, 9-10 kwietnia 2022 i 7-8 maja 2022 r.

BLOK NR 1 – prof. dr hab. Jacek Władysław Paluchowski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

– Podstawy diagnozy psychologicznej i jej specyfika, w tym diagnozowanie profilowe i dymensjalność vs kategorialność
– Etyka diagnozowania, w tym diagnozowanie osób niepełnosprawnych (z dyskusją)
– Standardy diagnozowania (z dyskusją)

BLOK NR 2 – dr hab. Anna Słysz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

– Cechy podejścia kategorialnego i dymensjonalnego do diagnozy zaburzeń osobowości
– Charakterystyka obszarów funkcjonalnych i strukturalnych wybranych zaburzeń osobowości
– Rola wywiadu klinicznego w diagnozie zaburzeń osobowości
– Źródła zniekształceń poznawczych i błędów w diagnozie zaburzeń osobowości
– Praktyczne aspekty formułowania wniosków diagnostycznych z badania osobowości

BLOK NR 3 – dr Błażej Karwat

– Osobowość zdrowa i zaburzona – różne spojrzenia, fenomenologia
– Teorie relacji z obiektem – krótka charakterystyka
– Poziomy organizacji osobowości w koncepcji psychodynamicznej
– Skala Poznania Społecznego i Relacji z Obiektem: Metoda Oceny Globalnej (SCORS-G): własności psychometryczne, badania, wymiary i krytyka
– Zastosowanie SCORS-G w Teście Apercepcji Tematycznej: dane, zasady punktacji i interpretacji zobrazowane przykładami

Zgłoszenia i koszty:

https://forms.gle/77Eg4tt2H57eJikY9






Źródło:  https://forms.gle/77Eg4tt2H57eJikY9

Aktualizacja:  2022-01-30