Diagnoza osobowości w praktyce klinicznej. SCORS-G w ocenie narracji Testu Apercepcji Tematycznej
Celem kursu jest usystematyzowanie wiedzy z obszaru diagnozy klinicznej osobowości, aspektów etycznych tego procesu, wiedzy o osobowości zdrowej i zaburzonej. Celem jest również zapoznanie się i umiejętność posługiwania się SCORS-G do interpretacji opowiadań formułowanych podczas stosowania Testu Apercepcji Tematycznej. Kurs obejmuje także prezentację miary oceny klinicznej materiału narracyjnego – Skali Poznania Społecznego i Relacji z Obiektem: Metoda Oceny Globalnej (SCORS-G) oraz sposobu jej wykorzystania do oceny narracji z badania Testem Apercepcji Tematycznej (TAT). Kurs systematyzuje wiedzę oraz jej praktyczne zastosowanie w diagnozie klinicznej osobowości zdrowej oraz zaburzonej. Uczestnicy kursu zyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do posługiwania się tym rzetelnym i trafnym systemem oceny opowiadań tworzonych przez osoby diagnozowane.
Kurs przeznaczony jest dla psychologów i studentów psychologii.
Do dnia 31.01.2022 obowiązują zniżki w opłacie.
42 godziny zajęć realizowanych online podzielono na trzy bloki tematyczne.
Kurs realizowany w 5-6 marca 2022, 9-10 kwietnia 2022 i 7-8 maja 2022 r.
BLOK NR 1 – prof. dr hab. Jacek Władysław Paluchowski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
– Podstawy diagnozy psychologicznej i jej specyfika, w tym diagnozowanie profilowe i dymensjalność vs kategorialność
– Etyka diagnozowania, w tym diagnozowanie osób niepełnosprawnych (z dyskusją)
– Standardy diagnozowania (z dyskusją)
BLOK NR 2 – dr hab. Anna Słysz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
– Cechy podejścia kategorialnego i dymensjonalnego do diagnozy zaburzeń osobowości
– Charakterystyka obszarów funkcjonalnych i strukturalnych wybranych zaburzeń osobowości
– Rola wywiadu klinicznego w diagnozie zaburzeń osobowości
– Źródła zniekształceń poznawczych i błędów w diagnozie zaburzeń osobowości
– Praktyczne aspekty formułowania wniosków diagnostycznych z badania osobowości
BLOK NR 3 – dr Błażej Karwat
– Osobowość zdrowa i zaburzona – różne spojrzenia, fenomenologia
– Teorie relacji z obiektem – krótka charakterystyka
– Poziomy organizacji osobowości w koncepcji psychodynamicznej
– Skala Poznania Społecznego i Relacji z Obiektem: Metoda Oceny Globalnej (SCORS-G): własności psychometryczne, badania, wymiary i krytyka
– Zastosowanie SCORS-G w Teście Apercepcji Tematycznej: dane, zasady punktacji i interpretacji zobrazowane przykładami
Zgłoszenia i koszty:
https://forms.gle/77Eg4tt2H57eJikY9