Gry wideo jako forma komunikacji społecznej


MINIONA -

Instytut Dziennikarstwa i Informacji, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Gry wideo istnieją już ponad 50 lat. Przeszły długą drogę od eksperymentalnych projektów tworzonych przez naukowców i inżynierów, do ogromnego medium, którego budżet dorównuje branży filmowej.

Stały się obiektem zainteresowań naukowców różnych specjalności, od pedagogów, przez literaturoznawców i kulturoznawców po inżynierów. Również w naszym kraju powoli przestają być traktowane jako coś niepoważnego i nieistotnego. Świadczy o tym między innymi rosnąca liczba publikacji naukowych na temat gier i graczy.

W czasach, gdy coraz mniejszą rolę odgrywają tradycyjne środki komunikowania, takie jak telewizja, radio i prasa gry zaczynają być uznawane za niezwykle istotny element masowego komunikowania.

Konferencja „Gry wideo jako forma komunikacji społecznej” to jedyne tego typu wydarzenie naukowe w województwie świętokrzyskim i jedno z nielicznych w tej części kraju. Uniwersytet Jana Kochanowskiego ma ambicje być miejscem swobodnego przepływu wiedzy z każdej dziedziny, nie tylko tych uznawanych za kluczowe dla gospodarki i przemysłu. Stawiamy także na rozwój nauk humanistycznych w nowych obszarach.

Zapraszamy studentów i doktorantów wszystkich kierunków.

Proponowana tematyka:

- historia gier

- gry retro

- gry sieciowe (MMO, MOBA itp.)

- bohaterowie gier

- kulturotwórcza rola gier

- konwergencja

- język gier i język w grach

- media o grach

- recepcja gier

- gry mobilne

- e-sport

- społeczności graczy

- grywalizacja

 

Tematy wystąpień wraz ze streszczeniami (do 1000 znaków) oraz afiliacje prosimy przesyłać na adres: konferencjaograch@gmail.com

Termin nadsyłania zgłoszeń: 20.09.2016

Prelegenci zostaną poinformowani o przyjęciu wystąpień do 24.09.2016

Opłata konferencyjna wynosi 50 zł.






Aktualizacja:  2016-04-18