LABORATORIUM DOŚWIADCZEŃ TURYSTYCZNYCH. KONTROWERSJE I PROBLEMY WOKÓŁ WSPÓŁCZESNEJ GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Zaproponowanie terminu turystyka doświadczeń stało się punktem wyjścia do prowadzenia analiz tego zjawiska również w kontekście zarządzania turystyką. Badanie rynku przez pryzmat gospodarki doświadczeń wiąże się m.in. ze wskazywaniem nowych destynacji oraz kreowaniem nowych produktów turystycznych.
W proponowanej konferencji obszarem zainteresowań badawczych stanie się turystyka wraz z bogatym spektrum form, szczególnie tych, które powszechne uważa się za dyskusyjne czy kontrowersyjne. Ich istota w swoim wyrazie społecznym budzi wiele wątpliwości – także w odniesieniu do aspektów ekonomicznych. Znana maksyma pecunia non olet, określająca amoralność zachowań we współczesnych gospodarkach, zdaje się potwierdzać ten fakt w przypadku licznych rodzajów podróży. Motywacje towarzyszące konsumentom dalece odbiegają od tych, które niegdyś spotykano w praktyce rynkowej lub nie akcentowano ich tak wyraziście. Postępujące zmiany, kreatywność producentów, innowacje w sektorze turystyki pozwalające na zagospodarowywanie coraz bardziej specjalistycznych segmentów odwiedzających, stają się swoistym poligonem w dobie społeczeństwa doświadczeń. Organizatorzy konferencji zapraszają do owego laboratorium naukowców i praktyków, którzy podzielą się swoimi przemyśleniami w zakresie obejmującym tematykę spotkania.
Zachęcamy do podjęcia następujących zagadnień:
- rodzaje i formy turystyki w gospodarce doświadczeń;
- teoretyczne i praktyczne implikacje funkcjonowania gospodarki doświadczeń w sektorze turystyki;
- rola produktów kontrowersyjnych/rzadkich/innowacyjnych w gospodarce turystycznej;
ekonomiczne i organizacyjno-prawne aspekty aktywności przedsiębiorstw turystycznych w sektorze innowacji i kontrowersji na rynku podróży;
- producenci na rynku turystycznym – doświadczenia, kreatywność, innowacyjność;
- produkty turystyczne w ofercie organizatorów podróży – kontrowersje i innowacje;
- marketing innowacji i kontrowersji na rynku turystycznym – przyczyny i skutki; marketing emocjonalny;
- konsumenci i ich rola w kreowaniu innowacji w sektorze turystyki;
- czynniki kreujące popyt w sektorze turystyki opartej na innowacjach; profile konsumpcji;
- społeczne i etyczne koszty innowacji i kontrowersji w turystyce.