Miejsce Innego we współczesnych naukach o wychowaniu - Krytyczna analiza


MINIONA -

Domu Pracy Twórczej i Wypoczynku w Obrzycku (UAM w Poznaniu)
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Już po raz siódmy pragniemy zaproponować Państwu podjęcie refleksji nad miejscem Innego we współczesnych naukach o wychowaniu. W tym roku motywem przewodnim rozważań będzie krytyczne spojrzenie na otaczającą nas rzeczywistość, składającą się zarówno z doniesień naukowych, jak i działań praktycznych.

Zaproszenie kierowane jest do przedstawicieli środowiska naukowego zainteresowanych podejmowaną tematyką. Tym razem chcielibyśmy w szczególny sposób wyróżnić młodych naukowców zajmujących zgłębianiem różnych aspektów „inności”, poprzez stworzenie przestrzeni do prezentacji wyników badań podejmowanych przez nich na tym gruncie.

Poniżej przedstawiamy proponowane zakresy analiz:

  1. Autonomia a zależność

  • jakość życia osób z niepełnosprawnością

  • możliwości i ograniczenia w realizacji zadań rozwojowych

  • władza profesjonalisty a wolność odbiorcy

  1. Przemiany społeczne

  • wizerunek publiczny Innego

  • współczesny paradygmat – od idei do praktyki

  • starość z niepełnosprawnością

  • nowe technologie – szanse i zagrożenia

Nie chcemy precyzyjnie narzucać Państwu konkretnych obszarów rozważań.

Mamy nadzieję, iż swoją obecnością zaszczycą nas nie tylko pedagodzy specjalni, psycholodzy, socjolodzy, ale także lekarze, prawnicy, architekci, przedstawiciele władz samorządowych i Ci wszyscy, którzy w swojej pracy naukowej, działalności praktycznej i społecznej zastanawiają się nad rolą i miejscem Innego we współczesnym społeczeństwie. 






Źródło:  https://docs.google.com/document/d/1p_G1NsXkbNM0joRCrnRI-_Wug9HYKzaeqrXS5d1woak/pub

Aktualizacja:  2015-01-03