Edukacja artystyczna jako edukacja twórcza - perspektywy i zagrożenia
Sympozjum oscyluje wokół następujących kategorii:
• Regres – stagnacja – progres;
• Przeszłość – teraźniejszość - przyszłość;
• Ciągłość – zmiana;
• Konstrukcje – rekonstrukcje;
• Wizje – rewizje.
• Twórczość – odtwórczość;
• Dynamiczność-statyczność.
Obszary tematyczne sympozjum:
• realizacja twórczej edukacji i edukacji do twórczości;
• komunikacja artystyczna w edukacji;
• innowacje pedagogiczne w edukacji;
• zdolności specjalne w edukacji artystycznej;
• kompetencje nauczyciela przedmiotów artystycznych;
• media a twórczość codzienna;
• inhibitory w codziennych sytuacjach i praktykach szkolnych;
• ocena (wartościowanie) i pomiar zdolności i osiągnięć artystycznych;
• aktualne problemy edukacji artystycznej jako edukacji twórczej.