JAKOŚĆ ŻYCIA MŁODZIEŻY ZE ŚRODOWISK ZAGROŻONYCH PATOLOGIĄ SPOŁECZNĄ


MINIONA -

Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Jakość życia może być definiowana w kategoriach obiektywnych warunków życia, jego kulturowego i materialnego poziomu, a także (co często ważniejsze) w kategoriach subiektywnych reakcji na własne doświadczenia życiowe, związanych z wartościowaniem różnych sfer życia.

Postrzeganie własnej sytuacji życiowej jest następstwem refleksji człowieka nad sobą, swoim miejscem w otaczającej go rzeczywistości. Są to rozważania wokół poczucia jakości własnego życia, położenia wśród innych, bezpieczeństwa własnego życia, percepcji posiadanych szans życiowych, przeżywanego cierpienia, satysfakcji i nadziei. Są to także refleksje nad perspektywą szans przetrwania, rozwoju i samorealizacji. Subiektywne ujmowanie jakości życia ma istotne znaczenie w całym systemie regulacyjno-motywacyjnym jednostki.

Głównym celem konferencji jest sprowokowanie naukowej debaty, refleksji, wymiany doświadczeń i prezentacji wyników empirycznych badań nad jakością życia młodzieży ze środowisk zagrożonych patologią społeczną, dysfunkcjonalnych, niepełnych np. z powodu emigracji zarobkowej, obciążonych ubóstwem i patologicznych.

 

Proponowane bloki tematyczne:

  1. Model jakości życia i jego psychopedagogiczne wymiary.
  2. Społeczno-kulturowe, ekonomiczne i indywidualne uwarunkowania jakości życia.
  3. Poczucie jakości życia młodzieży z rodzin z problemem uzależnienia (od alkoholu, narkotyków) a potrzeby i możliwości wsparcia społecznego.
  4. Jakość życia a jakość edukacji i społecznego funkcjonowania.
  5. Jakość życia a ryzyko marginalizacji i społecznego naznaczenia.
  6. Jakość życia a paradygmat normalizacji i równości szans edukacyjnych.

 






Źródło:  http://www.pwsz.tarnobrzeg.pl/uczelnia,jakosczycia

Aktualizacja:  0000-00-00 00:00:00