Zarządzanie wiedzą w turystyce a efektywność gospodarki turystycznej
Problematyka zarządzania wiedzą i efektywności w turystyce stanowi niezwykle ważny obszar zagadnień związanych z funkcjonowaniem gospodarki turystycznej, zarówno z zakresu teorii, jak też praktyki.
Organizatorzy planują szerokie spektrum uczestników konferencji reprezentujących m.in. środowiska naukowe i branży turystycznej z kilku sektorów gospodarki turystycznej, samorządy i organizacje turystyczne, instytucje kształcące i organizacje zatrudniające kadry turystyczne.
W ramach konferencji proponujemy dyskusję nad zagadnieniami związanymi z zarządzaniem wiedzą i efektywnością w turystyce, w szczególności obejmującą takie obszary tematyczne, jak:
1. Zarządzanie procesami wiedzy we współczesnej gospodarce turystycznej
2. Organizacja procesów uczenia się, wymiana i dzielenie się wiedzą, rozwój kompetencji ogólnych i specjalistycznych w gospodarce turystycznej
3. Wiedza jako czynnik przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa turystycznego
4. Tworzenie nowej wiedzy branżowej – produktowej, technologicznej, organizacyjnej w sektorach przemysłu turystycznego
5. Procesy i modele kształcenia i rozwoju nowoczesnych kadr dla gospodarki turystycznej
6. Nowe modele edukacji i modyfikacje programów nauczania w celu dostosowania do potrzeb rynku turystycznego
7. Budowanie nowoczesnego lokalnego kapitału ludzkiego w gospodarce turystycznej dla konkurencyjności turystyki
8. Polityka w zakresie kształtowania kadr turystyki (Polska i UE)
9. Zjawiska popytu i podaży kadr turystycznych
10. Modele naukowego badania oraz monitoringu kształcenia i rozwoju kadr dla regionalnej gospodarki turystycznej
11. Wymiary efektywności we współczesnej turystyce
12. Podnoszenie jakości edukacji i obsługi ruchu turystycznego oraz jej dostosowanie do współczesnych trendów i tendencji
13. Zadania władz samorządowych w procesie aktywizacji i unowocześnianiu systemu edukacji i kształcenia kadr oraz zarządzania jakością
14. Rola przedsiębiorstw turystycznych w procesie kreowania i zaspokajania potrzeb w sferze nowoczesnych kadr turystycznych
15. Wzmocnienie i poprawa wizerunku turystycznego poprzez wzrost jakości obsługi ruchu turystycznego prowadzonej przez wykształcone i kompetentne kadry turystyczne