Komunikowanie na poziomie samorządu terytorialnego


MINIONA -

Zielona Góra

Instytut Politologii Uniwersytetu Zielonogórskiego ma zaszczyt zaprosić na Międzynarodową Konferencję "Komunikowanie na poziomie samorządu terytorialnego" (Zielona Góra, 22 - 23.05.2012 r.)

Głównym celem Konferencji pozostaje poszerzenie i aktualizacja wiedzy oraz zainicjowanie interdyscyplinarnej dyskusji na temat, szeroko rozumianych, procesów komunikowania zachodzących na poziomie samorządu terytorialnego w Polsce i w Europie.

Konferencja adresowana jest, przede wszystkim, do doktorantów oraz młodych pracowników nauki. Organizatorzy zapraszają oczywiście również znawców tematyki podnoszonej w trakcie Konferencji o powszechnie uznanym dorobku – badaczy oraz praktyków, których uczestnictwo pozwoli na szeroki ogląd proponowanej tematyki.  

Językiem obrad, z uwagi na charakter Konferencji, pozostaje język polski i język angielski. Tym samym, Organizatorzy zachęcają do prezentacji referatu w jednym z tych dwóch języków.

Organizatorzy mają ogromny zaszczyt poinformować, że Komitet Naukowy Konferencji tworzy grono wybitnych specjalistów, znawców problematyki Konferencji:
Prof. zw. dr hab. Iwona Hofman – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Prof. dr hab. Maria Marczewska-Rytko – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Prof. dr hab. Andrzej K. Piasecki – Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Prof. UZ dr hab. Bernadetta Nitschke – Uniwersytet Zielonogórski
Dr Magdalena Florek – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.            

Obrady, w przyjmowanym założeniu, koncentrować będą się na czterech, głównych grupach zagadnień, które nie wyczerpują oczywiście możliwej tematyki podnoszonej przez uczestników Konferencji.

Proponowane zagadnienia to:

  1. Marketing terytorialny na poziomie samorządu terytorialnego: kształtowanie wizerunku/marki/tożsamości miejsca (jednostki terytorialnej); efektywne i skuteczne wykorzystanie instrumentów marketingu terytorialnego; strategia w marketingu terytorialnym; promocja miejsca (jednostki terytorialnej): miasta, regionu itp., rola i znaczenie współpracy międzynarodowej, wydarzeń sportowych, kulturalnych, artystycznych itp. w marketingu terytorialnym itd.
  2. Public relations w jednostkach samorządu terytorialnego: wykorzystanie instrumentów public relations (zewnętrznego i wewnętrznego) w jednostkach samorządu terytorialnego; public relations w sytuacjach kryzysowych; media relations; rola i znaczenie public relations w tworzeniu warunków partycypacji społecznej; public relations w procesie podejmowania decyzji na poziomie samorządu terytorialnego itd.; uwarunkowania, podobieństwa, różnice pomiędzy public relations instytucji publicznej i przedsiębiorstwa itd.
  3. Komunikowanie polityczne na poziomie samorządu terytorialnego w okresie wyborów i w okresie międzywyborczym: organizacja kampanii wyborczej oraz uwarunkowania jej prowadzenia; kształtowanie i realizacja strategii wyborczej; wykorzystanie instrumentów marketingu politycznego/marketingu wyborczego; kreowanie wizerunku polityka/lidera lokalnego; analiza marketingowa działań podmiotów rywalizacji wyborczych; rola i znaczenie badań opinii publicznej w przebiegu kampanii wyborczej; komunikowanie polityczne w okresie międzywyborczym oraz jego instrumenty; kampania permanentna na poziomie lokalnym; język komunikowania politycznego na poziomie lokalnym; prawne, psychologiczne, etyczne uwarunkowania komunikowania politycznego w okresie wyborów i w okresie międzywyborczym itd.
  4. Media na poziomie lokalnym i regionalnym: rozwój i funkcjonowanie mediów lokalnych i regionalnych, rola i znaczenie mediów (w tym nowych mediów) w funkcjonowaniu jednostek samorządu terytorialnego; media w procesie komunikowania politycznego w okresie wyborów i w okresie międzywyborczym itp.; rola i znaczenie badań opinii publicznej w funkcjonowaniu jednostek samorządu terytorialnego itd.

Do udziału w Konferencji Organizatorzy zapraszają m. in.: politologów, socjologów, ekonomistów, medioznawców, psychologów, kulturoznawców, geografów, prawników, badaczy marketingu, zarządzania, komunikowania publicznego, stosunków międzynarodowych.

Rejestracja udziału w Konferencji będzie przebiegać w następujących etapach:

  • do 23.03.2012 r. – nadesłanie formularza zgłoszeniowego wraz z tytułem i abstraktem referatu na adres: konferencjazielonagora@wp.pl,
  •  do 26.03.2012 r. – przesłanie informacji o przyjęciu przez Organizatorów formularza zgłoszeniowego wraz z tytułem i abstraktem referatu,
  • do 8.04.2012 r. – wniesienie opłaty konferencyjnej w wysokości 490 zł w formie przelewu na konto bankowe wskazane przez Organizatorów,
  • do 31.05.2012 r. – nadesłanie na adres: konferencjazielonagora@wp.pl pisemnej wersji referatu zgodnie z wymogami edytorskimi wskazanymi przez Organizatorów.

Organizatorzy przewidują wydanie recenzowanej publikacji pokonferencyjnej, zwierającej wszystkie wygłoszone referaty, które:

  1. zostaną sporządzone zgodnie z wymogami edytorskimi wskazanymi przez Organizatorów,
  1. otrzymają pozytywną decyzję recenzenta.

Opłata konferencyjna (koszt udziału w konferencji) wynosi 490 zł. Organizatorzy zapewniają:

  • udział w obradach potwierdzony certyfikatem wystawianym przez Organizatorów,
  • materiały konferencyjne,
  • wyżywienie: w dniu 22.05.2012 r.: obiad, uroczysta kolacja, bufet kawowy, w dniu 23.05.2012 r.: obiad, bufet kawowy,
  •  jeden nocleg (ze śniadaniem) w terminie 22 – 23.05.2012r.

Wszelkich INFORMACJI na temat Konferencji (w tym FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY na Konferencję) udziela, drogą mailową, Kierownik Organizacyjny Konferencji:
Mgr Kamil Glinka
konferencjazielonagora@wp.pl






Źródło:  http://www.ip.uz.zgora.pl/

Aktualizacja:  2012-01-11 00:00:00