VIII Łódzka Konferencja Biograficzna Biografia i badanie biografii „Biografie edukacyjne w kontekście całożyciowego uczenia się”
MINIONA
-
CSK UŁ
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4
Do proponowanych szczegółowych zakresów rozważań nad biografiami edukacyjnymi natomiast zaliczamy:
- ulokowanie procesów edukacji/uczenia się na tle biegu życia wraz z określeniem ich treści i charakteru;
- rozpoznanie całożyciowego uczenia się w perspektywie narracji osób starszych (powyżej 60 r.ż.) i najstarszych (powyżej 80 r.ż. w tym stulatków);
- poszukiwanie „miejsc” uczenia się w ciągu życia, także tych niezwiązanych z formalną edukacją;
- odkrywanie świadomych i nieświadomych zakresów międzypokoleniowego uczenia się;
- opisanie całożyciowego uczenia się w aspekcie nabywania, realizacji i przekazu wartości całożyciowego uczenia się w systemie wartości człowieka (dorosłego);
- uchwycenie podobieństw i różnic w całożyciowym uczeniu się kobiet i mężczyzn;
- wydobycie związku całożyciowego uczenia się z zadaniami rozwojowymi, charakterystycznymi dla różnych etapów życia człowieka;
- diagnoza stymulatorów i barier całożyciowego uczenia się.