Abyś cudze dzieci uczył czyli o wartości i znaczeniu Nauczyciela w życiu człowieka


MINIONA -

Kraków

Cele konferencji:

1. Ukazanie zmian i rozwoju edukacji nauczycieli w Polsce na tle tendencji europejskich i światowych

2. Dokonanie diagnozy systemu  kształcenia nauczycieli w Polsce

3. Dokonanie analizy funkcjonowania w roli nauczyciela w Polsce

4. Ukazanie wpływu obowiązującej pragmatyki nauczycielskiej na jakość pracy polskich szkół oraz podjęcie próby sformułowania propozycji koniecznych zmian w tym obszarze.

Problematyka obrad skoncentrowana będzie wokół czterech głównych obszarów tematycznych:

1.   Modele kształcenia nauczycieli

• Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli  w Polsce, Europie i na świecie

• Jakość zawodowych kompetencji nauczyciela (pytania o standardy kwalifikacji )

• Kształcenie do wymagań współczesnej szkoły

• Profesjonalne praktyki pedagogiczne

• Poszukiwanie dróg wyboru najlepszych kandydatów do zawodu nauczyciela. 

2.   Funkcjonowanie w roli nauczyciela (co to znaczy być nauczycielem?)

• Wyzwania i trudności związane z rolą nauczyciela

• Nauczyciel jako osoba świadoma własnej roli zawodowej

• Społeczny obraz nauczycieli

• Nauczyciele wobec zmiany 

• Funkcjonowanie nauczyciela w środowisku lokalnym

• Różne wymiary odpowiedzialności nauczyciela

• Od nauczyciela wykonawcy do nauczyciela kreatora

• Wpływ systemu wartości nauczyciela na jakość pracy zawodowej.

3.   Teoretyczne i praktyczne aspekty psychoedukacji nauczycieli

• Motywacje wyboru zawodu nauczyciela 

• Psychologiczne „ryzyka” pełnienia roli nauczyciela

• Znaczenie wiedzy psychologicznej  w codziennej pracy nauczyciela

• Umiejętności kliniczno-pedagogiczne przydatne nauczycielowi

• Kompetencje mediacyjne i interwencyjne w zawodzie nauczyciela

• Psychoedukacja a profilaktyka prozdrowotna nauczycieli.

4.   Model kariery zawodowej nauczycieli

• Proces adaptacji i identyfikacji z zawodem

• Możliwości i ograniczenia rozwoju profesjonalnego nauczyciela

• Awans zawodowy nauczyciela – konieczne zmiany

• W poszukiwaniu nowej formuły oceny pracy nauczyciela

• Pragmatyka zawodowa nauczycieli – konieczne zmiany.






Źródło:  http://153.19.161.72/plany/download/pedagogika/folder/konferencje/Abys%20cudze%20dzzieci%20uczyl%20c

Aktualizacja:  2011-11-11 00:00:00