IX Międzynarodowa Konferencja Etyki Mediów Prywatność w mediach - prywatność i społecznościowość mediów


MINIONA -

Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Częstochowa, ul. Zbierskiego 2/4

Media sa dzis najwiekszym areopagiem, na którym sfera prywatnosci spotyka sie ze sfera
publiczna. Areopag był kiedys symbolem szacunku dla prywatnosci w sferze publicznej. Na
współczesnym medialnym areopagu pojawiaja sie tendencje przekraczania granic w odsłanianiu
sfery prywatnej w sferze publicznej. Prywatnosc odsłania sie w sferze publicznej dobrowolnie lub
w sposób naruszajacy jej etyczna osłone. Konferencja Etyki Mediów ma na celu
poszukiwanie i wskazanie mechanizmów ochrony prywatnosci w mediach publicznych,
prywatnych i społecznych, oraz ochrony sfery dobra publicznego w mediach prywatnych.

Analizowane będą, z różnych perspektyw, miedzy innymi,
nastepujace problemy:
• prywatnosc i jej ochrona w mediach;
• różne oblicza i odsłony prywatnosci w mediach i ich etyczne aspekty;
• media publiczne i prywatne;
• dobro wspólne a własnosc prywatna w mediach;
• prywatnosc w social media; społeczny wymiar prywatnosci w Internecie;
• intymnosc, prywatnosc, społecznosciowosc;
• sfera intymna w mediach: jej naruszanie i ochrona;
• ochrona własnosci prywatnej mediach oraz ochrona dobra wspólnego wobec
nieuzasadnionych roszczen prywatnych interesów;
• niesprawiedliwa cena własnosci prywatnej w sferze publicznej;
• gra prywatnoscia w talk show i w talent show; vouyeryzm i ekshibicjonizm w mediach;
• edukacja medialna: madre i kompetentne wykorzystanie mediów w sferze prywatnej;
• public relations w sferze prywatnej człowieka;
• „prywatny” dziennikarz i „prywatne”, obywatelskie dziennikarstwo;
• prywatnosc w odbiorze mediów – madre i umiejetne korzystanie z mediów itd.






Źródło:  http://etykamediow.pl

Aktualizacja:  2015-04-15