RELACJA Z KONFERENCJI
"Jak nie zepsuć dzieciństwa? czyli Innowacje w pedagogice przedszkolnej"
Konferencja była odpowiedzią na zapotrzebowanie środowiska pedagogów związanych z wychowaniem przedszkolnym oraz wzrastającą świadomością społeczną dotycząca istotności wspierania rozwoju dziecka w tym okresie. Pedagogika przedszkolna rozwija się niezwykle dynamicznie, a nauczyciele, pedagodzy, logopedzi czy inni specjaliści z nią związani zmagają się wyzwaniami cywilizacyjnymi, kulturowymi i organizacyjnymi, starając się zapewnić bezpieczeństwo, odpowiedni poziom opieki i wychowania małego człowieka oraz wspierania jego rodziny.
Głównymi zagadnieniami podejmowanymi podczas Konferencji były:
• Kiedy się niepokoić? - Problemy diagnozy oraz terapii zaburzeń i odchyleń rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym,
• Jak wspomagać? – Metody i formy wspierania rozwoju dziecka na terenie przedszkola,
• Dysleksja zarezerwowana dla szkoły? – o metodach i narzędziach rozpoznawania ryzyka dysleksji i konieczności podejmowania działań już w przedszkolu,
• Co wybrać z oferty edukacyjnej? - Zajęcia dodatkowe – wspierające czy zakłócające rozwój dziecka? Analiza ofert zajęć dodatkowych oferowanych rodzicom.
• Do I have to speak English? – Problemy nauczania języków obcych w przedszkolu.
• KIPU, PDW, IPET – o co chodzi? – organizowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach. Warsztaty dotyczące praktycznej realizacji zapisów rozporządzenia z dn. 17 listopada 2010, dla poszczególnych grup dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Konferencja odbyła się 10 marca 2012 r.